Stare silniki miały 2.4 l pojemności, cylindry w układzie V8 i kręciły się do 18 tys. obr./min. Nowe to jednostki 1.6 w układzie V6, są doładowane kompresorem i turbosprężarką i zgodnie z regulaminem technicznym mogą się kręcić do 15 tys. obr./min. W praktyce zespoły ustawiają ogranicznik na poziomie 12 tys. obr./min.
W efekcie nowe bolidy są dużo cichsze od poprzednich, nie ma już charakterystycznego ryku V8-ek pracujących na wysokich obrotach. Oprócz kibiców krytykował to także Sebastian Vettel, czterokrotny mistrz świata F1.
Szykują się jednak zmiany. Jeden z szefów Mercedesa przyznał, że po Grand Prix Hiszpanii, które odbędzie się już w ten weekend, w bolidach testowane będą nowe końcówki wydechów, dzięki którym auta mają znów zabrzmieć równie efektownie jak przed rokiem.
Źródło: Press Focus/x-news
Zobacz też: Formuła 1 - nowe GP Europy w Azerbejdżanie, czyli w Azji
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?