Nowy fotel montowany będzie w Oplu Astrze OPC, którego premiera odbyła się w marcu tego roku na salonie w Genewie. Jest to
pierwszy tego typu fotel produkowany na taką skalę.
Laminaty termoplastyczne wzmocnione włóknem ciągłym, zwane również kompozytami, są zbudowane na zasadzie tkaniny impregnowanej tworzywem sztucznym przetworzonej do formy laminatu. Służą one do wzmocnienia elementów wykonanych z tworzywa, które muszą być w szczególności lekkie, a przy tym zachowywać najlepsze właściwości.
Firma BASF stworzyła dwa rodzaje tworzywa Ultramid, które wykorzystywane będą przy produkcji Opla Astra OPC. Pierwszy z nich to gatunek niewzmocniony pełni rolę materiału impregnowanego dla tkaniny włókna szklanego. Drugi to modyfikowane udarnościowo tworzywo Ultramid wzmocnione krótkim włóknem szklanym stosowane jest przy formowaniu materiału do uzyskania kształtów żeber i krawędzi tego elementu za pomącą klasycznego formowania wtryskowego. Bardzo duża wytrzymałość laminatu pozwala znacząco zmniejszyć grubość ścianek, redukując przy tym ewidentnie wagę fotela.
Kompozytowe fotele produkowane są przy użyciu technologii „In mold”, która polega na umieszczeniu rozgrzanego i miękkiego laminatu w formie wtryskowej nadając odpowiedni kształt. Oparcie siedzenia, wzmocnienie poprzeczne i uchwyt tylny – te elementy również wykonane są z tworzywa Ultramid. Fotel posiada 18 pozycji regulacji, pozwalając na optymalne dopasowanie do ciała kierowcy bądź pasażera. Wraz z wieloma innymi fotelami samochodowymi firmy Opel, fotele najnowszej Astry OPC otrzymały również nagrodę AktionGesunderRückene.V. (AGR), kampanii na rzecz zdrowego kręgosłupa.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?