Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Francuski Łącznik”. W drodze z meczu na mecz

Redakcja
fot. Redakcja
fot. Redakcja
Euro 2016 we Francji nabiera tempa, a nasz Francuski Łącznik przemierza niezliczone ilości kilometrów, podróżując między miastami, w których rozgrywane są mecze mistrzostw Europy.

Tytułowy „Francuski Łącznik”, czyli dziennikarz Tomasz Bilewicz wyruszył do Francji, skąd będzie relacjonował mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Dziennikarz porusza się po Francji specjalnie przygotowanym na tę okazję samochodem Mitsubishi Outlander.** [/b]
Jak podróżuje się japońskim SUV-em do drogach Francji? Zobacz wideo!

[/b] Nowy Outlander zadebiutował jesienią ubiegłego roku. Co się w nim zmieniło, a co zostało po staremu? Radykalnie zmienił się wygląd karoserii. Nawiązuje do innych, nowych modeli Mitsubishi, a jego wyróżnikiem są charakterystycznie ukształtowane naroża z przodu, ułożone w tzw. „Dynamic Shield”. Tył również zyskał na wyrazistości, a boki wyszczuplono za pomocą listew u dołu drzwi.
W Europie gama silnikowa składa się ona z 2-litrowego silnika benzynowego oraz diesla 2,2 l. Ukoronowaniem oferty jest hybrydowy PHEV. Silnik benzynowy współpracuje z 5-biegowym „manualem”, który występuje jedynie w modelu z napędem przedniej osi lub z bezstopniową przekładnią CVT obecną w modelach 4x2 i 4x4. W dieslu montowane są skrzynki 6-biegowe: ręczna oraz klasyczny automat z przekładnią hydrokinetyczną. Każda z nich dostępna jest w modelach z napędzaną jedną lub obiema osiami.
Hybryda ma skrzynię bezstopniową oraz napęd 4x4. Jest wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM oraz dwa silniki elektryczne o mocy 82 KM każdy. Nigdy jednak wszystkie naraz nie pracują „pełną parą”, zatem zsumowanie ich mocy nie przybliży nas do rzeczywistych osiągów. Outlander PHEV korzysta z układu przeniesienia napędu S-AWC (Super All Wheel Control), który ma kilka trybów pracy. Przy dobrych warunkach, na zwykłej drodze oszczędza energię napędzając tylko przednią oś. W każdej chwili elektronika może jednak zaingerować, aby ustabilizować zachowanie samochodu gdy istnieje ryzyko poślizgu. Jest specjalny tryb śnieżny oraz terenowy.
Zmiany się nie tylko widzi, ale i czuje. Nowy Outlander jest cichszy od poprzednika i lepiej izoluje jadących od nieprzyjemnych wibracji. Udoskonalono go pod tym względem w wielu miejscach, zwracając uwagę nawet na takie drobiazgi, jak wewnętrzne ścianki lusterek wstecznych. Jednocześnie inżynierowie zadbali o „solidny i dostatni dźwięk zamykania drzwi. Koresponduje z nim wyższa jakość wykończenia wnętrza, wzbogacona o nowe kolory, a także wygodniejsze fotele.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty