Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36843 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Francuski SUV z japońskiej fabryki

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot. Maciej Pobocha C-Crosser jest jednym z trzech bliźniaków małżeństwa grupy PSA i Mitsubishi. Jego dwaj bracia to Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander.

C-Crosser jest jednym z trzech bliźniaków małżeństwa grupy PSA i Mitsubishi. Jego dwaj bracia to Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander. Fot. Maciej Pobocha

Małżeństwo zawarto z rozsądku. Pierwszy SUV w historii Citroena poczęty został w chwili, gdy auta rekreacyjno-terenowe zaczęły podbój rynku europejskiego.  Cała trójka produkowana jest w Japonii. Ma tę samą płytę podłogową i układ napędowy skonstruowany przez Mitsubishi. Samochody różnią się detalami nadwozia i wnętrza.

FFot. Maciej Pobocha rancuski SUV przeznaczony jest dla siedmiu pasażerów. Fotele ustawiono w konfiguracji 2+3+2. Tylne siedziska są składane i chowają się pod podłogą. Bagażnik po rozłożeniu wszystkich foteli ma 184 l. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń objętość wzrasta do 1 686 l.

 Zaletą jest dwuczęściowa pokrywa bagażnika. Dolna część jest w stanie wytrzymać 200 kg obciążenia, co ułatwia pakowanie dużych i ciężkich przedmiotów.Fot. Maciej Pobocha

Pokrętłem przy dźwigni zmiany biegów wybieramy jeden z trzech trybów pracy napędu: 2WD, 4WD i 4WD Lock. W pierwszym moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła, w drugim - rozdzielany automatycznie - na cztery koła, a w trzecim na tył przekazywane jest ok. 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie auto.

Fot. Maciej Pobocha Jeździliśmy C-Crosserem z silnikiem diesla 2,2 l/160 KM i manualną 6-biegową skrzynią. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm przy 2000 obr./min. Zapewnia to całkiem przyzwoite osiągi. Pierwszą setkę mamy już po 9,9 s, a rozpędzić się możemy do 200 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 9,3 l/100 km w mieście i 6,0 l/100 km w trasie. Niestety skrzynia biegów nie pracuje zbyt precyzyjnie. 

Zawieszenie dobrze tłumi nierówności.

We wnętrzu jest przestronie, ale szaro i smutno.  Przydałaby się chociażby charakterystyczna dla Citroena kierownica z nieruchomym środkiem.

Za testowaną przez nas wersję z pełnym wyposażeniem trzeba zapłacić 155 900 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Chevy Suburban

    Dla 7 osób?? Dla 4 dorosłych i 3 dzieci do 7 lat może tak... Ale wtedy nie ma prawie bagażnika, więc jak gdzieś dalej jechać... Cena jest przesadna-110 000 zł za takie "coś" by im nie wystarczyło?? Czy to zużycie paliwa odpowiada rzeczywistości? Miał ktoś z Was przyjemność poprowadzić to auto? Jeśli tak, to gratuluję-świetne wyniki.

  • Krychaj

    Faktycznie drogi. Ogólnie to można jeszcze powiedzieć, że ładniejszy od peugeota 4007. I to chyba na tyle.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen C-Crosser dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C-Crosser Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł