Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36834 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Frankfurt 2015. Peugeot 308 Racing Cup. Stworzony do walki

Data publikacji: Autor: (łs)

Peugeot 308 Racing Cup / Fot. Peugeot

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy. Historia Peugeota jest nierozerwalnie związana ze sportem motorowym. Francuski koncern walczy o najwyższe lokaty w najbardziej prestiżowych zawodach. Nie zapomina także o kierowcach u progu profesjonalnej kariery. Z myślą o nich przygotowano model 308 w pucharowej specyfikacji Racing Cup.

Peugeot 308 Racing Cup / Fot. Peugeot

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy. Debiutant zajmie miejsce pucharowego RCZ Racing Cup. Konstruktorzy zapewniają, że 308 Racing Cup sprawdzi się także w wyścigach samochodów turystycznych - chociażby seriach VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy) i BGDC (Belgia).

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy. Za transfer sił napędowych odpowiada 6-biegowa skrzynia z osadzonymi przy kierownicy łopatkami do wybierania przełożeń.

Peugeot 308 Racing Cup / Fot. Peugeot

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy. Poszerzone nadkola pozwoliły na zamontowanie większych kół (27/65-18). Zmiana wpłynęła także na prezencję Peugeota 308 Racing cup, który stał się znacznie bardziej przysadzisty od drogowej wersji - jest od niej szerszy aż o 106 mm. Wyścigówka otrzymała też specjalnie zaprojektowane zderzaki, dodatkowy przedni spojler oraz inspirowane samochodami WTCC "skrzydło" klapy bagażnika. Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy, którą udało się zbić do poziomu 1000-1050 kg.

Sworznie zawieszenia i bela tylna pochodzą z seryjnego samochodu. Wyczynowe są natomiast, sprężyny, amortyzatory i hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Oficjalna prezentacja Peugeota 308 Racing Cup będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Pod koniec października wyczynowe auto zaprezentuje swój potencjał na torze Paul Ricard.

Peugeot 308 Racing Cup / Fot. Peugeot

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy.

Peugeot 308 Racing Cup / Fot. Peugeot

Wyczynowa odmiana Peugeota 308 wywodzi się z wersji GTi. Inżynierowie Peugeot Sport wzięli pod lupę m.in. jednostkę napędową. Ze skromnej pojemności (1,6 l) udało się wycisnąć aż 308 KM. Na wynik pracuje m.in. turbosprężarka z Peugeota 208 T16, rekordzisty wyścigu Pikes Peak. Konstruktorzy podkreślają, że w silniku wciąż drzemią rezerwy niewykorzystanej mocy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 308 zdjęcia

Peugeot 308 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 308 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 308 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł