Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36929 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Frankfurt 2019. Honda E. Debiut małego elektryka

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Honda E 

Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM)* lub 113 kW (154 KM)*, generujący moment obrotowy 315 Nm*. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km*. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut*. Napęd trafia na tylne koła, a prędkość 100 km/h osiągamy po około 8 sekundach*.
*Wewnętrzne dane firmy Honda

Fot. Ryszard M. Perczak Podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie możemy przekonać się wreszcie, jak będzie wyglądać seryjna wersja elektrycznego malucha Hondy. Auto bazuje na znanym już od 2017 roku modelu koncepcyjnym EV.

Czyste linie zewnętrzne zostały zachowane dzięki zastosowaniu systemu bocznych kamer, który zastąpił konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi urządzeniami przekazującymi obraz do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu.

Samochód wyróżnia się płynnymi liniami i gładkimi powierzchniami z wysuwanymi klamkami drzwi. W kabinie znalazł się zajmujący całą szerokość, poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami, dający dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego.

Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg aplikacji i usług online,

Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM)* lub 113 kW (154 KM)*, generujący moment obrotowy 315 Nm*. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km*. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut*. Napęd trafia na tylne koła, a prędkość 100 km/h osiągamy po około 8 sekundach*.

Funkcjami i aplikacjami łączności można sterować za pośrednictwem dotykowego ekranu lub z pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Zobacz także: Będzie nowa kara dla właścicieli pojazdów

Asystenta osobistego Hondy można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie możemy zadawać pytania lub wypowiadać polecenia. Technologia uczenia maszynowego udoskonala rozumienie głosu osób korzystających z asystenta w procesie ciągłej komunikacji, przez co odpowiedzi z czasem są coraz bardziej precyzyjne.

Właściciele Hondy mogą nawet po wyjściu z samochodu pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji na smartfony My Honda+.

Usługa mobilna, uruchomiona już w 2017 r., została dostosowana do nowych potrzeb, aby lepiej spełniać funkcje asystowania w podróży, z łatwym dostępem do informacji o obecnym statusie pojazdu, zdalnym sterowaniem klimatyzacją, zapewnieniem bezpieczeństwa i monitorowaniem lokalizacji samochodu. Dodatkowe funkcje obsługi pojazdu elektrycznego obejmują kontrolę stanu baterii i informowanie o zasięgu, z uwzględnieniem wyników wyszukiwania stacji ładowania, przesyłanych do systemu nawigacyjnego samochodu z urządzenia mobilnego.

Honda e oferuje również łatwy dostęp do wnętrza za pomocą kluczyka cyfrowego, umożliwiającego zdalne otwieranie i zamykanie samochodu z użyciem aplikacji w smartfonie.

*Wewnętrzne dane firmy Honda

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Honda E 

Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM)* lub 113 kW (154 KM)*, generujący moment obrotowy 315 Nm*. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km*. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut*. Napęd trafia na tylne koła, a prędkość 100 km/h osiągamy po około 8 sekundach*.
*Wewnętrzne dane firmy Honda

Fot. Ryszard M. Perczak

Honda E

Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM)* lub 113 kW (154 KM)*, generujący moment obrotowy 315 Nm*. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km*. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut*. Napęd trafia na tylne koła, a prędkość 100 km/h osiągamy po około 8 sekundach*.
*Wewnętrzne dane firmy Honda

Fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jkolonko (gość)

    Może i nowoczesna, ale dlaczego taka brzydka.

  • robo (gość)

    Wyglądem ma nawiązywać do czegoś, ale do czego. średnia już aygo toyoty jest ładniejsze i przynajmniej nie trzeba ładować, tylko tankujesz i lecisz

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł