Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36929 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Frankfurt 2019. Hyundai i10. Rewolucja w segmencie A?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Hyundai i10 

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Ryszard M. Perczak Najnowszy model z rodziny „i” Hyundai charakteryzuje się nowym, dynamicznym wyglądem oraz został wyposażony w kompleksowe rozwiązania z zakresu łączności i bezpieczeństwa Hyundai SmartSense™.

Hyundai i10 to model, który od czasu wprowadzenia na rynek w 2008 roku odniósł w Europie wiele sukcesów. Podobnie jak poprzednia generacja samochodu, nowy Hyundai i10 został zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie.

Hyundai i10. Wygląd zewnętrzny

Hyundai i10 

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Ryszard M. Perczak Proporcje nowego modelu zostały zdefiniowane na nowo w odniesieniu do poprzedniej generacji modelu. Dach został obniżony o 20 mm, a korpus poszerzony o 20 mm, co poprawia wizualny odbiór auta. Dopełnieniem wyglądu zewnętrznego są zaprojektowane na nowo opcjonalne 16-calowe felgi aluminiowe. Szeroki przedni grill podkreśla sportowy charakter auta, a wyrafinowana struktura okrągłych świateł LED do jazdy dziennej przypomina strukturę plastra miodu i nawiązuje do poprzedniej generacji modelu. Dzięki trójkątnym przetłoczeniom samochód wydaje się szerszy, jego sylwetka jest podkreślona, a aerodynamika poprawiona. Charakterystyczny słupek C w kształcie litery X wyróżnia się z daleka i przyciąga wzrok, dzięki zamontowanym na nim logotypie Hyundai.

Klienci mogą wybierać spośród 10 podstawowych kolorów lakieru, w tym trzech nowych: Dragon Red, Brass i Aqua Turquoise. Pozostałe kolory zewnętrzne to Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red i Slate Blue. Opcjonalny dach w kolorze czarnym lub czerwonym dodatkowo zwiększa możliwość personalizacji. Łącznie dostępne są 22 kombinacje kolorów zewnętrznych.

Hyundai 10. Stylowe wnętrze

Hyundai i10 

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Hyundai We wnętrzu modelu Hyundai i10 na desce rozdzielczej znajdziemy panel dekoracyjny o wzorze plastra miodu. Identyczny wzór pojawia się także na boczkach drzwi. Panele drzwi zostały zaprojektowane w taki sposób, aby wizualnie przedłużyć deskę rozdzielczą, jednocześnie kierując wzrok użytkownika samochodu w stronę dużych schowków w drzwiach. Natomiast nad schowkiem po stronie pasażera znalazła się wnęka, którą można wykorzystać jako otwarty schowek. Cztery różne kombinacje kolorów wnętrza oferują jeszcze więcej możliwości personalizacji.

Hyundai i10 nowej generacji jest dostępny w wersji cztero- lub pięcioosobowej. Dzięki zwiększonemu względem poprzednika rozstawowi osi oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Pojemny na 252 litry bagażnik należy do najprzestronniejszych w swoim segmencie. Dla większej wygody próg załadunkowy znajduje się teraz o 29 mm niżej. Dwustopniowa podłoga bagażnika i składane jedną ręką tylne siedzenia to dodatkowe elementy wyposażenia zwiększające wygodę. Pojazd dostępny jest z kamerą cofania, która pomaga kierowcom podczas parkowania, wyświetlając na ekranie obszar za pojazdem.

Hyundai i10. Wyposażenie

Wszystkie zaawansowane technologiczne funkcje łączności są zintegrowane z największym w segmencie A 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Apple CarPlay i Android Auto gwarantują bezproblemową integrację ze smartfonami, bezpieczną obsługę i podwójną funkcjonalność urządzeń mobilnych opartych na systemach operacyjnych iOS lub Android. Bezprzewodowe ładowanie oznacza, że kierowcy nie muszą martwić się, że bateria smartfona wyczerpie się  podczas długiej podróży.

Zobacz także: Najmocniejsze Lamborghini w historii

Hyundai udostępnia platformę Connected Car jako opcję dla nowych klientów i10. System Bluelink umożliwia kierowcy łączność z samochodem za pośrednictwem aplikacji. System pozwala użytkownikom m. in. wyszukiwać interesujące ich miejsca (POI), wysyłać wyniki wyszukiwania bezpośrednio do nawigacji satelitarnej samochodu i ustawiać cel podróży jeszcze zanim wsiądą do samochodu. Inne funkcje systemu to funkcja Znajdź mój samochód, która umożliwia kierowcom łatwe zlokalizowanie pojazdu w nieznanym otoczeniu, a także funkcja wyszukiwania miejsc parkingowych i stacji paliw wraz z informacjami o aktualnych cenach i dostępności.

Klienci, którzy zdecydują się na wybór nawigacji, otrzymają abonament na usługę Hyundai LIVE, która w czasie rzeczywistym informuje o warunkach drogowych i pogodowych, a także o lokalizacji fotoradarów w krajach, w których jest to dozwolone przez prawo.

Hyundai i10. Kompleksowy pakiet bezpieczeństwa

Hyundai i10 

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Ryszard M. Perczak Hyundai i10 został wyposażony w jeden z najbardziej kompleksowych pakietów bezpieczeństwa aktywnego w swojej klasie Hyundai SmartSense™ oraz asystentów jazdy.

System ostrzegania przed kolizjami czołowymi (FCA) wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania nie tylko samochodów, ale także pieszych przed pojazdem. Asystent świateł drogowych (HBA) został zaprojektowany w taki sposób, aby automatycznie przełączać się między światłami drogowymi i światłami mijania oraz zapewnić optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem.

Inne funkcje bezpieczeństwa dostępne w nowym i10 to asystent utrzymania pasa ruchu (LKAS) oraz  system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAA).

Hyundai i10. Jednostki napędowe

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT). W porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią biegów, AMT ma większą wydajność, dzięki swojej lekkości i zmniejszonemu tarciu.

System Stop / Go (ISG) to wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji napędowych nowego modelu i10. System ten przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, obniżenia poziomu emisji CO2 i wyższej wydajności. Oszczędność paliwa wynikająca z używania ISG jest szczególnie zauważalna podczas jazdy w obszarach miejskich - ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód się zatrzymuje. W celu dalszej poprawy aerodynamiki współczynnik oporu powietrza został obniżony z 0,32 do 0,31.

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny również z pakietem ECO, który obejmuje zmienione przełożenie skrzyni biegów, cztery miejsca oraz 14-calowe koła w celu zoptymalizowania zużycia paliwa.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Hyundai i10 

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Ryszard M. Perczak

Hyundai i10

Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT)

Fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai i10 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai i10 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i10 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł