Projektanci na nowo zdefiniowali ikonę off-roadu na miarę XXI wieku, nadając nadwoziu wygląd surowy, a jednocześnie lekki. Nowy Defender przeszedł ponad 62 tys. testów. Prototypy pokonały ponad 1,2 miliona kilometrów w niektórych w najbardziej ekstremalnych warunkach - od 50-stopniowego upału pustyni do 40-stopniowego mrozu Arktyki.
Nowa specjalnie zaprojektowana dla Land Rovera płyta D7x jest w 95 procentach nowa i oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji monocoque. Jak zapewnia producent, to najsztywniejszą konstrukcję nadwozia, jaką Land Rover kiedykolwiek wyprodukował. Jest trzykrotnie sztywniejszy niż tradycyjne konstrukcje nadwozia na ramie, zapewniając odpowiednią bazę dla w pełni niezależnego zawieszenia pneumatycznego.
Nowy Defender będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia 90 (trzydrzwiowy i 110 (pięciodrzwiowy). W wersji 90 może być maksymalnie sześć miejsc, w wersji 110 - siedem. W obu wersjach zachowano tradycyjne drzwi bagażnika otwierane na bok, na których jest zamontowane koło zapasowe. Prześwit pod podwoziem wynosi 291 mm, a maksymalna głębokość brodzenia to 900 mm. Natomiast kąty natarcia, zejścia oraz rampowy, to - odpowiedni - 38, 40 i 28 stopni.
W kabinie kierowca ma do dyspozycji nowoczesne technologie. Zamiast tradycyjnych analogowych zegarów jest komputerowy wyświetlacz. Wprowadzono też nowy system multimedialny Pivi Pro. Ekran dotykowy nowej generacji jest bardziej intuicyjny i przyjazny dla użytkownika, wymaga mniejszej liczby danych wejściowych do wykonywania często używanych zadań. Jest zawsze włączony co ma zapewniać jego natychmiastową reakcję.
W chwili premiery oferta silników benzynowych obejmuje czterocylindrową jednostkę P300 o mocy 200 KM i sześciocylindrową P400 o mocy 400 KM. Jest silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów dostępny w dwóch zakresach mocy - 200 i 240 KM. W przyszłym roku ma dołączyć wersja hybrydowa plug-in.
Gama modeli obejmuje Defender, S, SE, HSE, First Edition oraz topowy model Defender X. Jak zapowiada producent, nabywcy będą mogli personalizować swój samochód na wiele sposobów. Będą nawet mogli wybrać satynową folię ochronną, aby lakier zewnętrzny był jeszcze bardziej trwały.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się takie dodatki, jak elektryczna wyciągarka ze zdalnym sterowaniem, namiot na dach, nadmuchiwana wodoodporna markiza, systemów zaczepów holowniczych i bagażników dachowych.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?