Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Frankfurt 2019. Volkswagen ID.3 - ile będzie kosztował w Polsce?

Mariusz Michalak
Volkswagen ID.3 Model ten można zamówić z jednym z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością. Do wyboru są trzy warianty – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od wybranego akumulatora zasięg auta wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.Fot. Ryszard M. Perczak
Volkswagen ID.3 Model ten można zamówić z jednym z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością. Do wyboru są trzy warianty – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od wybranego akumulatora zasięg auta wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.Fot. Ryszard M. Perczak
Pojazdy elektryczne są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. To dlatego, że na targach debiutujej nie tylko sam Volkswagen ID.3, lecz również modele studyjne, które prezentują wizję przyszłych aut z rodziny ID.

Po Garbusie i Golfie ID.3 jest trzecim autem, które otwiera nowy wielki rozdział o strategicznym znaczeniu w historii marki Volkswagen. W połowie maja Volkswagen rozpoczął z sukcesem akcję zbierania rezerwacji na model ID.3 1st – ekskluzywnej serii specjalnej ograniczonej do 30.000 egzemplarzy z bogatym wyposażeniem. 

Model ten można zamówić z jednym z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością. Do wyboru są trzy warianty – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od wybranego akumulatora zasięg auta wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.

Cena seryjnego ID.3 w wersji podstawowej wyniesie w Polsce poniżej 130 000 złotych. Jako pierwszy elektryczny samochód koncernu, ID.3 jest modelem, którego produkcja i użytkowanie nie naruszają ogólnego bilansu dwutlenku węgla – temu celowi podporządkowano zarówno produkcję podzespołów i akumulatorów, jak również produkcję samego auta. Postawiono np. na konsekwentne wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której w procesie produkcji nie udało się uniknąć, zrekompensowano uczestnictwem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu. 

Wystarczy wcisnąć pedał gazu, by auto dynamicznie przyspieszyło – ID.3 1st wyposażono w napęd na tylne koła i w silnik o mocy 150 kW/204 KM. Produkcja Volkswagena ID.3 rozpocznie się zgodnie z planem pod koniec 2019 roku. Pierwsze samochody trafią do klientów w połowie 2020 roku. 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty