Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38000 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

FSO Syrena. Tak wyglądają elektryki z Kutna

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, Prezes Zarządu kutnowskiej FSO Syrena.

Fot. materiały prasowe Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, Prezes Zarządu kutnowskiej FSO Syrena.

21 lipca 2020 roku, na terenie zakładu produkcyjnego w Kutnie, odbyła się oficjalna prezentacja pierwszej serii samochodów elektrycznych produkcji FSO SYRENA w Kutnie. Zgromadzonym gościom umożliwiono skorzystanie nie tylko z możliwości oglądania prezentowanych pojazdów, ale także z uczestniczenia w przejazdach testowych samochodami elektrycznymi.

Parametry techniczne

– Moc nominalna kutnowskiego elektryka to 115 kW (ok.156 KM) z możliwością włączenia trybu sport - wtedy silnik osiąga moc 175 kW czyli niemal 240 KM – mówi Andrzej Stasiak, Główny Konstruktor FSO Syrena. Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh. Przy jeździe mieszanej pojazdy pokonują ponad 200 km na jednym ładowaniu. Ponadto jeszcze w tym roku planujemy zakończyć prace nad zwiększeniem zasięgu samochodu do 250 kilometrów – dodaje

Najpierw testy i homologacja

Obecnie pojazdy są codziennie testowane zarówno na torze testowym jak i w normalnym ruchu ulicznym, pojazdy Vosco S106 EV przechodzą wszelkie niezbędne testy, aby można było ubiegać się o wydanie świadectwa homologacji. Tu konstruktorzy z FSO Syrena przecierają szlaki, ponieważ kwestia uzyskania homologacji dla auta elektrycznego jest zagadnieniem zupełnie nowym na polskim rynku.

– Niemniej do końca roku planujemy uzyskanie świadectwa homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie produkcji seryjnej – wyjaśnia Maciej Pawlak, Prezes Zarządu FSO Syrena w Kutnie S.A.

Zobacz także: Jazda podczas burzy. O czym trzeba pamiętać?

Spółka obecnie koncentruje się nad udoskonalaniem technologii produkcji pojazdu oraz budowy stanowisk do szybkiego i powtarzalnego montażu. Na obecnym etapie przygotowywany jest montaż mieszany, głównie gniazdowy, który będzie obsługiwany przez ludzi, a na w pewnych obszarach produkcji, fragmentarycznie będzie zbliżony do montażu liniowego.

Nowy design w tym roku

Nowa stylistyka Vosco S106 EV2 opracowana została przez projektanta Damiana Wolińskiego, jednego z laureatów konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland.

– Nowa stylistyka nadwozia bazuje na dynamicznych podziałach oraz niespotykanych w tej klasie pojazdów elementach stylistycznych definiujących charakter pojazdu. W całym projekcie ważny jest feeling auta stricte elektrycznego, dlatego pas przedni pozornie nie posiada wlotów powietrza – mówi Damian Woliński, Projektant FSO Syrena SA.

Nowością w porównaniu z poprzednim modelem Vosco S106 EV będzie także system multimedialny z ekranem o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt User Interface wyświetlany na ekranie kierowcy tzw. Instrument Cluster.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Michał (gość)

    Przecież to jest podróbka Fiata 500. Wygląda tak samo ale: - gorsza, wstydliwa marka z przeszłością - nieistniejąca sieć sprzedaży i ASO Jak już projektowali to chociaż trzeba było się wysilić i wymyśleć coś oryginalnego.

  • Krzych (gość)

    Nie szczuj tylko załuż okulary. Jeszcze nic nie wiemy dokładnie , a ty farmazonie już krytykujesz. Ma to być mały, "zgrabny" samochód i taki będzie wg tych wizualizacji wstępnych.

  • Rafi (gość)

    Michale, aż się nie chce czytać. No le pewnie tak masz ze wszystkim w życiu. Zle, brzydkie, tandetne itp. Szkoda. Ja osobiscie sie ciesę, że coś drga w polskiej motoryzacji. FSO syrena z Kutna życzę powodzenia. Kibicuje i Wam i wszystkim angażującym się w rozwój polskiego przemysłu i gospodarki. Brawa dla Was. Tak trzymać i nie przejmujcie się takimi tam iMchałami

  • kenia (gość)

    Szukam kompaktowego autka do miasta ale konieczność ładowania elektryka mnie przeraża, wole jednak aygo z małym benzynowym silniczkiem

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl