Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

FSO Syrena. Tak wyglądają elektryki z Kutna

Mariusz Michalak
Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, Prezes Zarządu kutnowskiej FSO Syrena.Fot. materiały prasowe
Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, Prezes Zarządu kutnowskiej FSO Syrena.Fot. materiały prasowe
Obecnie samochody przechodzą testy drogowe oraz badania homologacyjne. Do końca roku planujemy uzyskanie homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego oraz w przyszłym roku uruchomienie produkcji seryjnej – mówi Maciej Pawlak, Prezes Zarządu kutnowskiej FSO Syrena.

21 lipca 2020 roku, na terenie zakładu produkcyjnego w Kutnie, odbyła się oficjalna prezentacja pierwszej serii samochodów elektrycznych produkcji FSO SYRENA w Kutnie. Zgromadzonym gościom umożliwiono skorzystanie nie tylko z możliwości oglądania prezentowanych pojazdów, ale także z uczestniczenia w przejazdach testowych samochodami elektrycznymi.

Parametry techniczne

– Moc nominalna kutnowskiego elektryka to 115 kW (ok.156 KM) z możliwością włączenia trybu sport - wtedy silnik osiąga moc 175 kW czyli niemal 240 KM – mówi Andrzej Stasiak, Główny Konstruktor FSO Syrena. Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh. Przy jeździe mieszanej pojazdy pokonują ponad 200 km na jednym ładowaniu. Ponadto jeszcze w tym roku planujemy zakończyć prace nad zwiększeniem zasięgu samochodu do 250 kilometrów – dodaje

Najpierw testy i homologacja

Obecnie pojazdy są codziennie testowane zarówno na torze testowym jak i w normalnym ruchu ulicznym, pojazdy Vosco S106 EV przechodzą wszelkie niezbędne testy, aby można było ubiegać się o wydanie świadectwa homologacji. Tu konstruktorzy z FSO Syrena przecierają szlaki, ponieważ kwestia uzyskania homologacji dla auta elektrycznego jest zagadnieniem zupełnie nowym na polskim rynku.

– Niemniej do końca roku planujemy uzyskanie świadectwa homologacji dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie produkcji seryjnej – wyjaśnia Maciej Pawlak, Prezes Zarządu FSO Syrena w Kutnie S.A.

Spółka obecnie koncentruje się nad udoskonalaniem technologii produkcji pojazdu oraz budowy stanowisk do szybkiego i powtarzalnego montażu. Na obecnym etapie przygotowywany jest montaż mieszany, głównie gniazdowy, który będzie obsługiwany przez ludzi, a na w pewnych obszarach produkcji, fragmentarycznie będzie zbliżony do montażu liniowego.

Nowy design w tym roku

Nowa stylistyka Vosco S106 EV2 opracowana została przez projektanta Damiana Wolińskiego, jednego z laureatów konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland.

– Nowa stylistyka nadwozia bazuje na dynamicznych podziałach oraz niespotykanych w tej klasie pojazdów elementach stylistycznych definiujących charakter pojazdu. W całym projekcie ważny jest feeling auta stricte elektrycznego, dlatego pas przedni pozornie nie posiada wlotów powietrza – mówi Damian Woliński, Projektant FSO Syrena SA.

Nowością w porównaniu z poprzednim modelem Vosco S106 EV będzie także system multimedialny z ekranem o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt User Interface wyświetlany na ekranie kierowcy tzw. Instrument Cluster.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty