Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo 147

tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
Alfa romeo 147 to takie nie wiadomo co. Niby kompaktowy hatchback, ale nie do końca. Ma dłuższą maskę i zbyt wyraźnie opadający ku tyłowi dach.
Alfa Romeo 147

Ale na sportowe coupe ten właśnie tył jest zbyt wysoki. Można więc powiedzieć, że alfa 147 należy do modnego obecnie nurtu aut międzysegmentowych. Łączy styl sportowego "prawie coupe" z funkcjonalnością hatchbacka. W wersji trzydrzwiowej ma w sobie nieco więcej charakteru coupe, niż w pięciodrzwiowej. Funkcjonalności hatchbacków trudno się spodziewać choćby po bagażniku, który ma wielkość 280 l, czyli należy raczej do segmentu B Kiedy widzę na ulicy to auta z kratką, czyli "ciężarowe" to skręcam się ze śmiechu. Nie śmieszy mnie jednak alfa, ale głupota polskich przepisów zmuszających do takich kombinacji. Także tylnej kanapie bliżej do mniejszych segmentów. Z tyłu są co prawda trzy trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa - ale kanapa jest wąska, a i miejsca przed nią nie jest zbyt wiele. Można więc powiedzieć, że to nadwozie 2 + 3, czyli dwa pełnowymiarowe miejsca i trzy "awaryjne". Ale z perspektywy fotela kierowcy nie martwiło mnie to zbytnio. Podoba mi się stylizacja deski rozdzielczej, z okrągłymi zegarami i wlotami powietrza. Ma nieco staromodnego ducha aut sprzed lat, ale wiele elementów jest bardzo nowoczesnych. Przykładowo okrągłe pokrętła nawiewu i temperatury to wielofunkcyjne przełączniki sterowania systemem klimatyzacji. W kierownicy natomiast umieszczono przyciski sterujące radiem.


Alfa Romeo 147

Mimo staromodnego ducha, wiele tradycyjnie
wyglądających elementów ma już nowoczesne
możliwości, tak jak np. okrągłe pokrętła
nawiewu i temperatury, które są wielofunkcyj-
nymi przełącznikami sterowania systemem
klimatyzacji.

Tym razem przyszło mi jeździć trzydrzwiowym, a więc nieco bardziej sportowym samochodem, z zupełnie jednak "niesportowym", bo wysokoprężnym silnikiem.
"Niesportowe" diesle mają dziś jednak turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk, co znacznie poprawia ich pozycję w stosunku do jednostek benzynowych. Turbodiesel w alfie mruczy wyraźnie, ale w sportowym aucie to nie grzech. Wysoki moment obrotowy zapewnia jej za to całkiem dobrą, dającą dużo przyjemności z jazdy dynamikę. Odnoszę jednak wrażenie, że mógłby być nieco bardziej elastyczny.
Alfa Romeo 147 a konkurencja

Modelalfa romeo 147audi A3
Silniki1,9 JTD 16V2,0 TDI
Moc maks. (KM)140140
Maks. moment obr (Nm)305320
Prędkość maks. (km/h)206207
Przyspieszenie 0-100 km/h(s)9,19,5
Spalanie (l/100 km)5,95,5
Cena PLN89 000110 300
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty