Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW 520

Wawrzyniec Rozenberg
Wszystkie modele BMW to bardzo wygodne i bezpieczne auta, ale z powodu wysokich cen zakupu, nie są to samochody dla każdego.

BMW 520

Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Na giełdach te pojazdy cieszą się uznaniem i dobrze radzą sobie z konkurencją. Przeważają ponad pięcioletnie auta. Najpopularniejsze modele to 520 i 525 oraz 316, 318. Coraz częściej można napotkać większe, ale starsze 730 i 735. Wszystkie mają dobrą opinię. Dla przykładu dziewięcioletni model 520 wyceniony był na 30 tys. zł.

- BMW, to luksus w każdym calu - chwalił swój pojazd Jarosław Turzyński z okolicy Kolbud, oferujący BMW 520 na pruszczańskiej giełdzie. - Przez dwa lata eksploatacji nie zauważyłem w nim żadnych usterek. Wcześniej jeździłem mercedesami, audi i volvo, ale "piątkę" uważam za najlepszą dla osób lubiących dynamiczną jazdę. Można powiedzieć, że tu wszystko jest dopracowane i znajduje się na swoim miejscu. Samochód wyceniłem wstępnie na 30 tys. zł. W tej kwocie znajduje się mój wydatek 3 tys. zł na instalację gazową renomowanej firmy. Teraz jeżdżę "beemwuchą", a za paliwo płacę, jakbym używał fiacika. To się opłaciło. Inwestycja zwróciła się w pół roku. Dynamika silnika niewiele na tym ucierpiała. Sprzedawany pojazd ma niewielki przebieg 174 tys. km. Jest zadbany, więc powinien przejechać jeszcze dwa razy więcej. Kto go kupi na pewno będzie zadowolony.

Zdaniem mechanika
- Nowoczesne samochody spod znaku BMW są niezawodne - twierdzi Damian Kreft, współwłaściciel stacji BM w Sopocie. - Nie mają typowych usterek. Silniki stosowane w modelach 520 wyróżniają się dobrymi charakterystykami mocy. Pojazdy BMW wyposażone są w wiele elektronicznych układów sterowania oraz sygnalizacji i dlatego wszelkie naprawy są trudne do wykonania. Wymagany jest też specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. Nie polecam powierzania drogich modeli BMW mechanikom, którzy nie szkolili się w firmie w Niemczech lub w jej przedstawicielstwie w Poznaniu. Do BMW nie wypada stosować części zamiennych, produkowanych przez rzemieślników i małe firmy zagraniczne. Polecam tylko firmowe części. Pracując w autoryzowanej stacji obsługi często spotykam kilkunastoletnie modele BMW z fabrycznym lakierem, który nie wymaga napraw oraz pojazdy z przebiegiem ponad 300 tys. km, z doskonale działającym zespołem napędowym też nie są rzadkością.

Ceny części (w zł)

Zderzak przedni, zwykły1200
Reflektor250
Klocki ham. komplet przód390
Tarcza ham. przed. koła227
Filtr oleju41
Filtr powietrza95
Amortyzator przedni390
Końcówka drążka kierow.120

Zalety i wady

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa
  • Dynamiczny, nowoczesny silnik
  • Doskonałe resorowanie
  • Wysoka cena samochodu
  • Kosztowne części i serwis
  • Auto "mile" widziane przez złodziei

    Dane techniczne BMW 520, 150 KM

Wymiary (mm)4775 x 1800 x 1430
Rozstaw osi (mm)2830
Rozstaw kół (mm)1513 przód, 1530 tył
Masa własna (kg)1420
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1955
Objętość bagażnika (dm sześc.)460
Silnikrzędowy umieszczony poprz.
6 cylindrów, po 4 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc)1991
Moc (KM)150
Stopień sprężenia11
Skrzynie biegówautomatyczne lub manualne
Zawieszeniekolumnowe, typu McPherson
i wielowahaczowe ze sprężyną śrubową
Układ kierowniczywspomaganie w seryjnym wyposażeniu
HamulceABS w seryjnym wyposażeniu
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.)10,2
Prędkość maksymalna (km/godz.)220
Zużycie paliwa przy 120 km/godz (l)8,4
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l)12,6

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty