Face lifting Mercedesa CL

pim
Jesienią mercedes CL przejdzie niewielki face lifting. Otrzyma bogatsze wyposażenie, a przede wszystkim nowy silnik V12 o mocy 500 KM.
Face lifting Mercedesa CL

Bardziej dynamiczny wygląd ma zapewnić zmieniony przedni zderzak, a
elegancji dodadzą nowe klosze przednich lamp. Główną zmianą we wnętrzu
jest nowy kształt środkowej konsoli z powiększonym, kolorowym wyświetlaczem
seryjnie montowanego systemu informacyjno - rozrywkowego COMAND z radiem
i odtwarzaczem płyt kompaktowych.
Najważniejsze zmiany pozostają niewidoczne. Specjalna folia w siedzisku
fotela przedniego pasażera, umożliwia automatyczne sklasyfikowanie jego
wagi, co pozwala lepiej dobrać sposób odpalenia poduszki powietrznej. Zamontowane
będą także nowe czujniki z przodu pojazdu, które pozwolą wcześniej rozpoznać
siłę zderzenia i ułatwią decyzję, który stopień napełnienia poduszek powietrznych
powinien być aktywowany. Wcześniej także zadziałają dzięki nim napinacze
pasów.
Montowane w mercedesach CL aktywne zawieszenie ABC (Active Body Control),
które redukuje przechyły nadwozia i dobiera poziom tłumienia drgań do aktualnej
sytuacji drogowej, zostało uzupełnione o czujnik obciążenia samochodu,
co usprawni pracę całego systemu.
Największą nowością jest dwunastocylindrowy silnik V12, który z pojemności
5,5 l uzyskuje moc 500 KM. Jest wyposażony w dwie sprężarki z chłodzeniem
powietrza doładowującego. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi
800 Nm, co pozwala rozpędzić ciężką limuzynę do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Poprzednia generacja silnika V12 potrzebowała na to "aż" 6,4 sekundy. W
stosunku do poprzednika moc nowego V12 wzrosła o 36 proc., a maksymalny
moment obrotowy o 51 proc. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono
do 250 km/h. Ale za tą przyjemność trzeba zapłacić przy dystrybutorze -
spalanie wynosi prawie 15 l na 100 km.
Taką samą pojemność i moc (5,5 l i 500 KM) będzie miał inny nowy silnik
- jednostka V8 dla wersji CL 600 AMG. Ma co prawda nieco mniejszy moment
obrotowy, 700 Nm, ale na rozpędzenie samochodu do 100 km/h także potrzebuje
tylko 4,8 sekundy. Ile lat oszczędzania potrzebuje "statystyczny Kowalski"
na zakup takiego auta, lepiej nawet nie myśleć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty