Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ferrari Challenge Stradale

pim
Ferrari Challenge Stradale to wariacja na temat modelu 360. Przygotowano ją z myślą o tych, którzy chcą jeździć po drogach samochodami o torowych właściwościach.

Podstawami przygotowania tej wersji były aerodynamika, a zwłaszcza redukcja wagi. Przy budowie samochodu wykorzystano rozwiązania zaczerpnięte z wyścigów.

Pracując nad właściwościami aerodynamicznymi samochodu zmieniono przedni zderzak, obniżając go i powiększając wloty powietrza. Zmieniono także progi i zarys tylnych błotników.

Pierwszy krok do zmniejszenia wagi to wykorzystanie do budowy tylko aluminium i tytanu.


Ferrari Challenge Stradale

Umieszczony w centralnym miejscu
tablicy rozdzielczej żółty obrotomierz
przykuwa wzrok .

Wiele elementów nadwozia i wnętrza, np. panele drzwi czy szkielety foteli, zostało wykonanych z włókien węglowych. Elementem "odchudzenia" samochodu było także wykorzystanie zaadaptowanych z Formuły 1 ceramiczno - węglowych tarcz hamulcowych. Łącznie, w porównaniu z modelem 360 Modena, challenge stradale jest o 110 kg lżejszy. We wnętrze samochodu przede wszystkim zrezygnowano z "niepotrzebnych" elementów, takich jak tapicerka drzwi, maty i wykładziny, co zresztą odpowiada także stylizacji pozostałych elementów na wyścigowo - rajdowe.

Centralnym elementem deski rozdzielczej jest obrotomierz, który dzięki żółtemu cyferblatowi niemal wskakuje w oczy kierowcy. Kierownica w górnej części jest nieco spłaszczona, podobnie, jak w samochodach wyścigowych. Za kierownicą widać metalowe skrzydełka, służące do zmiany biegów.

Drzwi są pokryte włóknem węglowym, podobnie jak

Ferrari Challenge Stradale

środkowy tunel, na którym umieszczono najważniejsze przełączniki i przyciski: uruchamiający silnik, włączający wsteczny bieg, wyłączający system ASR.

Fotele są tylko dwa. Miejsce za nimi szczelnie wypełnia silnik V8 o pojemności 3,5 l. Ma on moc 425 KM. Dzięki niemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Może jeździć z prędkością 300 km/h.

Challenge stradale jest dostępny w dwóch wersjach - bardziej ekstremalnej i "cywilnej". Pierwsza ma wyczynowe siedzenia z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa i odsuwanymi szybami. Druga ma bardziej komfortowe siedzenia z trzypunktowymi pasami i skórzaną tapicerką oraz tradycyjnie otwierane okna.

Ferrari Challenge Stradale
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty