Według raportu opublikowanego przez branżowy magazyn Rubber & Plastics News "2004 Global Tire Company Rankings", Grupa Michelin po raz trzeci z rzędu uzyskała pozycję lidera wśród producentów opon.
Michelin zajął pierwsze miejsce na liście 75 firm produkujących opony. Z wynikiem ponad 16 mld dolarów (wartość sprzedanych przez Grupę opon w 2003 r.) - Michelin wyprzedził m.in japoński Bridgestone Corp. oraz amerykański Goodyear Tire & Rubber Co.
Światowy rynek oponiarski wzrósł w 2003 r. aż o 12 proc. i osiągnął wartość 80 mld dolarów. O pieniądze te konkuruje ponad 150 producentów działających na całym świecie. Trzy największe firmy - Michelin, Bridgestone oraz Goodyear - mają ponad 55 proc. udziałów w całym rynku. Do Grupy Michelin, która również w tej kategorii jest liderem, należy 20,1 proc. całego światowego rynku oponiarskiego. Michelin to największy na świecie producent opon, zatrudniający blisko 125 tys. pracowników w 74 zakładach produkcyjnych, posiadający sześć plantacji kauczuku zlokalizowanych w Brazylii i Nigerii. Rocznie Michelin produkuje 180 mln opon.
W Polsce Michelin rozpoczął swoją działalność w 1994 r. Na rynku polskim sprzedaje opony do samochodów osobowych, dostawczych, 4x4 i do pojazdów ciężarowych, a także ogumienie rolnicze i przemysłowe 4 marek - Michelin, Kleber, BFGoodrich oraz Kormoran. Polski rynek opon osobowych i dostawczych w 2004 r. szacowany jest na 7,5 mln egzemplarzy. W porównaniu z rokiem 1994 oznacza to wzrost aż o 87 proc. Do Grupy Michelin należy 25 proc. polskiego rynku oponiarskiego w kategorii opon do samochodów osobowych i dostawczych, 45 proc. w kategorii opon ciężarowych, 57 proc. w rynku opon rolniczych i 46 proc. w przemysłowych.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?