Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przepisy. W Unii Europejskiej chcą ujednolicić promile. W jaki sposób?

Wojciech Frelichowski
Czy w Unii Europejskiej będzie obowiązywać jeden limit alkoholu u kierowcy dla wszystkich państw członkowskich? Taki postulat popiera m.in. 29 stowarzyszeń browarniczych z terenu całej Unii.

Kampanię, której celem jest przekonanie Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego oraz państw członkowskich w kwestii ujednolicenia limitu alkoholu u kierowców na terenie całej Unii, rozpoczęła właśnie Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC). To niezależna organizacja non-profit z siedzibą w Brukseli, której celem jest zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych i obrażeń w transporcie w Europie. ETSC postuluje, aby na terenie całej Unii obowiązującym limitem było poziom 0,0 promila.

ETSC wychodzi z założenia, że skoro Unia opiera się na ujednoliconych standardach w wielu aspektach prawnych i gospodarczych, zatem także w kwestii poziomu alkoholu u kierowców powinno być jednolite stanowisko. Jednym z argumentów jest przekonanie, że kierowcy nie powinni być zaskoczeni, że w danym kraju UE obowiązuje inny dopuszczalny limit alkoholu.

Ponadto limit 0,0 jest najbezpieczniejszy, gdyż każdy człowiek inaczej reaguje na taki sam poziom alkoholu w organiźmie. Oprócz tego, że na przyswajanie alkoholu wpływ mają wiek, płeć i waga, to dodatkowymi czynnikami są również zmęczenie oraz stan zdrowia.

Co ciekawe, kampanię ETSC wspiera propagandowo i finansowo organizacja The Brewers of Europe, która zrzesza 29 narodowych stowarzyszeń browarniczych w UE.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty