Ruszył Rajd Argentyny

(mp)
Peter Solberg prowadzi w trwającym od wczoraj Rajdzie Argentyny zaliczanym do Samochodowych Mistrzostw Świata. To już 24 edycja rozgrywanych w Ameryce Południowej zawodów.

 

Fot. Subaru
Fot. Subaru

Kierujący Subaru Impreża Solberg wygrał pierwszy odcinek specjalny, a na drugim OS-ie był czwarty za Marco Martinem prowadzącym Forda Focusa WRC dwoma kierowcami Citroena: Carlosem Saintzem i Sebastienem Loebem.                                                                      

 

Rajd Argentyny jest 8. rundą FIA World Rally Championship i jednocześnie jedną z najpopularniejszych imprez w całym, 16-odcinkowym serialu FIA WRC. Stanowi dla kierowców poważne wyzwanie, ponieważ rozgrywany jest w środku południowoamerykańskiej zimy. 

 

Bazę rajdu zlokalizowano w turystycznym regionie Villa Carlos Paz, nieopodal przemysłowego centrum, jakim jest Cordoba, 700 km na północny zachód od Buenos Aires. Górzyste i skaliste odcinki biegnące po stromych zboczach są jednymi z najwyżej położonych w całym cyklu RSMS, stanowiąc ogromne wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i dla techniki.

 

Rajd podzielono na trzy etapy. Dzisiaj ekipy rywalizować będą na ośmiu odcinkach specjalnych przed powrotem na kolejny przejazd SSS. Drugi etap rozegrany zostanie bardziej na zachód i południe od bazy a składać się będzie z dziewięciu OS-ów o łącznej długości 129.39 km. Ostatniego dnia kierowcy przejadą jedynie pięć odcinków, ale pośród nich są te najsłynniejsze. Rajd Argentyny 2004 składa się łącznie z 26 odcinków o długości ponad 380 km a jego całkowita długość to niemal 1 350 km.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty