Welbląskim salonie Skody Rol-Car można było obejrzeć sportową wersję Fabii. Model ten nosi nazwę RS i jest dwukrotnie droższy od wersji podstawowej.
Prezentowany samochód powstał głównie po to, aby fabryka mogła homologować Fabię WRC. Jednym z wymogów stawianym samochodom klasy WRC jest to, że muszą bazować na modelu wyprodukowanym przynajmniej w 2 tysiącach egzemplarzy. Co więcej, długość auta WRC to minimum 4 metry stąd właśnie nieco przedłużone zderzaki Fabii RS. Dzięki nim, auto mierzy wymagane przepisowo 4002 mm. Skoda to nie pierwsza firma, która zastosowała zderzakowy trick. Kilka lat temu Peugeot wprowadził na rynek limitowaną serię dwieścieszóstki — Peugeot 206 GT również wyposażony był w nienaturalniue duże zderzaki.
Elementem, który najbardziej wyróżnia Fabię RS, jest masywny przedni zderzak. Dzięki niemu, spokojna do tej pory pod względem stylistycznym Fabia, zdecydowanie zyskała charakteru. Szczególnie efektownie wyglądają wloty powietrza, umieszczone z boku zderzaka. Lekko zmodyfikowany został również tylny zderzak, lecz tu zmiany ograniczono głównie do likwidacji listew ochronnych i wymodelowania wcięcia w dolnej partii zderzaka na ozdobną końcowkę rury wydechowej. Fabia RS może być również wyposażona w wyróżniające ją reflektory ksenonowe. Auto porusza się na szesnastocalowych, szprychowych obręczach. Za tarczami kół widać lakierowane na zielono zaciski hamulcowe, które są wizytówką modeli RS.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?