„Garbojama 2016". Zlot miłośników Garusów
Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Ile właścicieli, tyle pomysłów na przerobienie Garbusa. Jeden z uczestników tegorocznej „Garbojamy" ze swojego auta zrobił prawie sportowe buggy, a samochód przypomina... biedronkę. - Prawdziwy Garbus to jest podłoga, silnik zawieszenie - wyjaśnia Tomasz Kochan.
Redakcja poleca:
Kto i czym monitoruje polskie drogi?
Audi A4 kontra BMW 3
Auto po powodzi. Jak rozpoznać?
Czy łatwo modyfikować taki samochód jak Garbus? - Auto jest dość łatwo przerobić, a jego największą zaletą jest to, że karoseria da się odłączyć od podwozia - komentuje Marcin Pelc, inny z uczestników zlotu. W ten sposób mogą powstać np. kabriolety i pickupy.
Przypomnijmy, że auto powstawało w latach 1938-2003. Z ponad 21 mln wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią tylną z napędem tylnym, Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.