Jednym z rozwiązań zaprezentowanych przez Szwedów były drogi w systemie "2+1". Tego typu droga składa się z trzech pasów ruchu (dwa w jedną stronę oraz jeden w stronę przeciwną). Taka konstrukcja umożliwia wyprzedzanie innych pojazdów bez konieczności wjazdu na przeciwległy pas ruchu. Zdaniem Szwedów, poziom bezpieczeństwa na takich odcinkach jest porównywalny z autostradami.
System "2+1" jest już stosowany w Polsce, jednak na dużo mniejszą skalę, niż ma to miejsce w Szwecji. GDDKiA zapowiada, że w kolejnych latach przybędzie takich dróg w naszym kraju. Możliwe jest bowiem przebudowanie już istniejących odcinków i poszerzenie jezdni o jeden pas.
Poza tym systemem, przedstawiciele GDDKiA zapoznali się z bezpiecznymi zjazdami z rond oraz "inteligentnymi" ograniczeniami prędkości.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?