Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Gdy pęknie szyba

Data publikacji: Autor: Michał Głombiowski, Maciej Pobocha

 Uszkodzenia szyb to przeważnie pęknięcia, albo uszkodzenia punktowe, zwane „oczkami”.

Specjaliści są w stanie poradzić sobie z większością uszkodzeń szyb samochodowych. Czasami jednak zmuszeni są odesłać klienta z kwitkiem.

 

Przepisy wprowadzają pewne zastrzeżenia do procesu naprawy. W strefie C szyby, obejmującej obszar poza pracą wycieraczek, dozwolona jest w zasadzie każda ingerencja. W strefie B, pozostającej w zasięgu wycieraczek, można naprawiać uszkodzenia położone nie bliżej niż 10 cm od siebie. Podobny warunek dotyczy strefy A, czyli pasa szyby na wysokości wzroku kierowcy. Każda naprawa w tym obszarze wymaga bezpośredniej zgody kierującego i jest dokonywana na jego odpowiedzialność.  

 

Uszkodzenia szyb to przeważnie pęknięcia (sprawiające więcej kłopotów przy regeneracji), albo uszkodzenia punktowe, zwane „oczkami”. Sposób ich naprawy zależy od stosowanej techniki, których jest kilka. Zasadniczo do wypełniania ubytków stosuje się specjalną żywiczną masę. Może ona być utwardzana np. promieniami ultrafioletowymi.

 

Naprawie poddaje się szyby przednie pojazdów. Są one laminowane i przez to drogie. Dlatego ich regenerowanie, w przeciwieństwie do szyb pozostałych, jest opłacalne. Cenę usługi ustala się indywidualnie, biorąc pod uwagę skalę uszkodzeń. Przy wycenie kosztów naprawy, pod uwagę bierze się nie markę wozu, a także rodzaj uszkodzenia.

Orientacyjny koszt regeneracji jednego uszkodzenia mieści się w przedziale od 50 do 150 zł. Przy uszkodzeniach większych, zaleca się wymianę całej szyby.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości