Gdy pęknie szyba

Michał Głombiowski, Maciej Pobocha
Uszkodzenia szyb to przeważnie pęknięcia, albo uszkodzenia punktowe, zwane „oczkami”.

Specjaliści są w stanie poradzić sobie z większością uszkodzeń szyb samochodowych. Czasami jednak zmuszeni są odesłać klienta z kwitkiem.

 

Gdy pęknie szyba

Przepisy wprowadzają pewne zastrzeżenia do procesu naprawy. W strefie C szyby, obejmującej obszar poza pracą wycieraczek, dozwolona jest w zasadzie każda ingerencja. W strefie B, pozostającej w zasięgu wycieraczek, można naprawiać uszkodzenia położone nie bliżej niż 10 cm od siebie. Podobny warunek dotyczy strefy A, czyli pasa szyby na wysokości wzroku kierowcy. Każda naprawa w tym obszarze wymaga bezpośredniej zgody kierującego i jest dokonywana na jego odpowiedzialność.  

 

Uszkodzenia szyb to przeważnie pęknięcia (sprawiające więcej kłopotów przy regeneracji), albo uszkodzenia punktowe, zwane "oczkami". Sposób ich naprawy zależy od stosowanej techniki, których jest kilka. Zasadniczo do wypełniania ubytków stosuje się specjalną żywiczną masę. Może ona być utwardzana np. promieniami ultrafioletowymi.

 

Naprawie poddaje się szyby przednie pojazdów. Są one laminowane i przez to drogie. Dlatego ich regenerowanie, w przeciwieństwie do szyb pozostałych, jest opłacalne. Cenę usługi ustala się indywidualnie, biorąc pod uwagę skalę uszkodzeń. Przy wycenie kosztów naprawy, pod uwagę bierze się nie markę wozu, a także rodzaj uszkodzenia.

Orientacyjny koszt regeneracji jednego uszkodzenia mieści się w przedziale od 50 do 150 zł. Przy uszkodzeniach większych, zaleca się wymianę całej szyby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty