Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Geneva: SUV Seata

(mp)
Popularność SUV-ów sprawia, że coraz więcej tego rodzaju pojazdów jest oferowanych na światowych rynkach. Wkrótce do ich grona dołączy Seat.

Fot. Seat
Fot. Seat

 

W dotychczasowej historii hiszpańskiej firmy nie było jeszcze samochodu rekreacyjno-terenowego. Zmieni się to najprawdopodobniej jeszcze w tym roku, o czym świadczy koncepcyjna Altea Freetrack Prototype prezentowana w Genewie.

Fot. Seat
Fot. Seat

 

Samochód ma dynamiczny charakter podkreślony przez liczne spojlery i przetłoczenia nadwozia, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów i panoramiczny, szklany dach. Do tego dochodzą aluminiowe elementy (oprawy reflektorów i panele). Nowością jest umieszczenie lusterek zewnętrznych nie przy słupkach A, a przesunięcie ich nieco dalej ku tyłowi.

Fot. Seat
Fot. Seat

 

Kształtami Freetrack Prototype nawiązuje do Altei XL. W związku z przeprojektowaniem nadkoli jest od niej szerszy o 6 cm (182,8 cm). większy prześwit, wynoszący 31 cm, spowodował, że o 18,5 cm wzrosła też wysokość auta (176,6 cm).

Fot. Seat
Fot. Seat

 

Prototyp przewidziano dla czterech osób, ale należy spodziewać się, że w wersji produkcyjnej samochodem będzie mogło ich podróżować pięć.

 

Alteę Freetrack Prototype wyposażono w benzynowy, turbodoładowany silnik 2,0 l o mocy 240 KM zapożyczony z Leona Cupry. Napęd przenoszony jest na obie osie z wykorzystaniem międzyosiowego mechanizmu różnicowy w postaci płytkowego sprzęgła Haldex sterowanego elektronicznie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty