W dotychczasowej historii hiszpańskiej firmy nie było jeszcze samochodu rekreacyjno-terenowego. Zmieni się to najprawdopodobniej jeszcze w tym roku, o czym świadczy koncepcyjna Altea Freetrack Prototype prezentowana w Genewie.
Samochód ma dynamiczny charakter podkreślony przez liczne spojlery i przetłoczenia nadwozia, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów i panoramiczny, szklany dach. Do tego dochodzą aluminiowe elementy (oprawy reflektorów i panele). Nowością jest umieszczenie lusterek zewnętrznych nie przy słupkach A, a przesunięcie ich nieco dalej ku tyłowi.
Kształtami Freetrack Prototype nawiązuje do Altei XL. W związku z przeprojektowaniem nadkoli jest od niej szerszy o 6 cm (182,8 cm). większy prześwit, wynoszący 31 cm, spowodował, że o 18,5 cm wzrosła też wysokość auta (176,6 cm).
Prototyp przewidziano dla czterech osób, ale należy spodziewać się, że w wersji produkcyjnej samochodem będzie mogło ich podróżować pięć.
Alteę Freetrack Prototype wyposażono w benzynowy, turbodoładowany silnik 2,0 l o mocy 240 KM zapożyczony z Leona Cupry. Napęd przenoszony jest na obie osie z wykorzystaniem międzyosiowego mechanizmu różnicowy w postaci płytkowego sprzęgła Haldex sterowanego elektronicznie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?