Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Genewa 2016. Nowa Toyota Hilux

(mm/ip)
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.Fot. Toyota
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.Fot. Toyota
Mocniejszy, silniejszy i lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach. Pojazd debiutujący w Genewie to w dalszym ciągu legendarny Hilux.
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej.
Toyota Hilux

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Fot. Toyota

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Nowa Toyota Hilux ma 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Skrzynia ładunkowa nowej Toyoty Hilux jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano  w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej.

Pod charakterystyczną maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość nowej Toyoty Hilux, przechodząc w przeprojektowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Nowe przednie reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas.

Samochód jest jeszcze bardziej stylowy dzięki zastosowaniu czarnego słupka B w płynnej, przechylonej do tyłu sylwetce kabin w wersji Extra Cab i Double Cab oraz nowym, 17- i 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich. W modelach Double Cab wygląd całej konstrukcji dodatkowo ujednolica połączenie kabiny i bagażnika z chromowaną linią przewężenia.

Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej.
Toyota Hilux

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Fot. Toyota

Nowa Toyota Hilux otrzymała całkiem nowy silnik 2.4 D-4D Global Diesel (GD). Nowy, 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW ) przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600–2000 obr./min.

Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Wydajność nowego silnika jest o 9% wyższa niż w poprzednim modelu. Silnik 2.4 D-4D cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,1 l/100 km* i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 187 g/km*.

Legendarna Toyota Hilux zadebiutowała w 1968 r. w Japonii, a rok później była już dostępna w Europie. Samochód należy do dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów od niemal 50 lat. Jak dotąd ten najpopularniejszy pick-up na świecie może pochwalić się łączną sprzedażą globalną przekraczającą 16 milionów sztuk. W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1% udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie.

*Parametr czeka na ostateczną homologację.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty