Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Genewa 2016. Premiery na 86. salonie samochodowym

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra, Mariusz Michalak

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz Szmandra Święto motoryzacji w Genewie czas zacząć. Dziś rusza 86. edycja Geneva Motor Show. To jedna z największych i najważniejszych wystaw samochodowych na świecie. Jakie premiery przygotowano?

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraGenewska wystawa jako jedyna z tych najbardziej liczących się w Europie, odbywa się co roku. A więc już pod tym względem wyprzedza salony w Paryżu czy we Frankfurcie, które odbywają się na przemian co dwa lata. Idealny jest także termin wystawy. Początek marca, a więc moment, w którym Stary Kontynent budzi się z zimowego snu i wszyscy czekają na motoryzacyjne nowości, które często w ciągu najbliższych miesięcy trafią do salonów sprzedaży.

Jednak swoje stoiska w Genewie prezentują nie tylko producenci samochodów osobowych, ale również akcesoriów do tuningu, części zamiennych, a także pojazdów ekologicznych, napędzanych energią elektryczną i paliwami alternatywnymi. W tym roku organizatorzy zapowiadają co najmniej 50 premier światowych i europejskich, a na stoiskach będzie można podziwiać m.in. samochody koncepcyjne, które w niedalekiej przyszłości mają szanse wejść do produkcji seryjnej.

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy. Dla zwiedzających drzwi genewskiej wystawy będą otwarte od 3 do 13 marca. Jednorazowa wejściówka dla dorosłej osoby kosztuje 16 franków szwajcarskich, dla dziecka w wieku 6-16 lat - 9 franków, natomiast w przypadku biletów grupowych  (od 21 osób) cena wynosi 11 CHF za osobę. Każdego dnia od godziny 16.00 w ofercie dla osób dorosłych znajdą się bilety z 50-procentową zniżką, czyli za 8 CHF.

Warto dodać, że miejsce wystawy – hale PALEXPO – znajduje się tuż obok budynku dworca lotniczego Geneve Aeroport, a szczegółowe informacje na temat biletów oraz dojazdu można znaleźć na stronie www.salon-auto.ch.

Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych premier 86. salonu samochodowego w Genewie. Więcej informacji w dziale premiery na Motofaktach.

Alfa Romeo Giulietta

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraZmodernizowano przednią część pojazdu. Powiększono tzw. grill oraz zmodernizowano wlot powietrza. W tylnej części bardziej podkreślono imitację dyfuzora, a wszystkie lampy mają przeprojektowane wypełnienia. W standardzie do dyspozycji ma być m.in. 5-calowy ekran dotykowy z systemem umożliwiającym bezpośrednie połączenie z serwisami społecznościowymi. Topowa odmiana Veloce będzie napędzana czterocylindrowym silnikiem 1750 TBi o mocy 239 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Auto do 100 km/h przyspieszy w 6 sekund, natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W tej wersji pojazd otrzymał m.in. sportowe zderzaki, kierownicę i fotele.

Alpine Vision

Alpine Vision / Fot. Alpine To całkowicie nowy model w segmencie samochodów sportowych klasy premium. Z zapowiedzi wynika, że wariant produkcyjny będzie bardzo zbliżony do konceptu. Za jego napęd odpowie 1,6-litrowy silnik TCE, który pracuje także pod maską Renault Clio RS. Jednostka ma dostarczać 250-300 KM. Cena samochodu będzie kształtować się pomiędzy 45 a 60 tysięcy euro, a Alpine Vision będzie konkurentem m.in. Porsche Cayman GT4.

Aston Martin DB11

Aston Martin DB11 / Fot. Aston Martin Aston Martin DB11 posiada muskularne tylne nadkola oraz maskę z charakterystycznym przetłoczeniem. Wzrok przyciągają także wloty powietrza w błotnikach oraz nowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej.Za napęd odpowiada podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności 5.2 l. Jednostka dostarcza około 600 KM mocy, ale na tym nie koniec. W późniejszym czasie do oferty dołączy także motor V8 o pojemności 4.0 l l.

Audi Q2

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraNowy model zbudowano na płycie podłogowej MQB i ma być oferowane z przednim napędem lub opcjonalnym quattro. Pod maskę trafią jednostki napędowe znane z Audi A1, a na rynku auto pojawi się w drugiej połowie roku.

Audi RS Q3 Performance

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraW porównaniu z Audi RS Q3, w modelu performance zwiększono moc silnika 2.5 TFSI. Stosując bardziej efektywny sposób chłodzenia, wykorzystujący nową chłodnicę oraz zoptymalizowaną pompę paliwową, konstruktorzy zapewnili pięciocylindrowej jednostce turbo zamontowanej w RS Q3 performance moc większą o 20 kW (27 KM). Oznacza to, że do dyspozycji jest 367 KM.  Maksymalny moment obrotowy 465 Nm dostępny jest w przedziale od 1625 do 5550 obr./min. Dzięki temu, sportowy, kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. W cyklu mieszanym, zgodnym z wytycznymi NECD, samochód zużywa 8,6 litra paliwa na 100 km.

Audi S4 Avant

Audi S4 Avant / Fot. Audi Audi S4 Avant posiada przestylizowane zderzaki i obręcze ze stopów lekkich w rozmiarze 18-cali. Obniżono zawieszenie, natomiast masa własna pojazdu to 1675 kg - 45 kg więcej od wersji sedan. Bagażnik standardowo może pomieścić 505 l (sedan 480 l).Za napęd odpowiada nowy benzynowy silnik V6 o pojemności 3.0 l. Turbodoładowany motor dostarcza 354 KM oraz 500 Nm i współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczną Tiptronic. Zapewnia  przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s, natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Bentley Flying Spur V8 S

Bentley Flying Spur V8 S / Fot. Bentley Bentley Flying Spur V8 S ma zostać umiejscowiony pomiędzy podstawowym wariantem Flying Spur V8 a topową odmianą z jednostką W12. Samochód wyróżnia się m.in. tylnym dyfuzorem oraz 20-calowymi felgami wykonanymi z lekkich stopów. Pod jego maską pracuje podwójnie doładowana jednostka o pojemności 4.0 l, która dostarcza 521 KM mocy oraz 680 Nm. Pozwoli to na przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s oraz osiągniecie maksymalnej prędkości 306 km/h. Dodatkowo zmieniono nastawy systemu stabilizacji toru jazdy oraz oprogramowanie skrzyni biegów.

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne / Fot. Bentley Zmieniono grill oraz przeprojektowano ułożenie świateł. Wyróżniono światła przeciwmgielne, dostrzec możemy także podwójne, a nie potrójne tylne reflektory.Wyposażenie obejmuje m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i dyskiem twardym o pojemności 60 GB. Do wyboru przewidziano 24 odcienie skórzanej tapicerki. Warto dodać, że pasażerowie mają do dyspozycji dwa 10,2-calowe tablety.Auto napędza 6,75-litrowa V-ósemka o mocy 505 KM i 1020 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiana Speed dysponuje 530 KM i 1100 Nm. Podstawowa wersja do 100 km/h przyspiesza w 5,1 s, natomiast sportowa w 4,8 s.

BMW Alpina B7

Peugeot 2008 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz Szmandra„Siódemkę” przygotowaną przez Alpinę wyposażono w silnik V8 biturbo o pojemności 4,4 l i mocy 600 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi okrągłe 800 Nm, a jednostka współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną. W aucie zastosowano napęd xDrive, pneumatyczne zawieszenie z systemem tłumienia, aktywny układ kierowniczy oraz technologię zapobiegającą dachowaniu (Acitive Roll Stabilization). Przyspieszenie do 100 km trwa 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 311 km/h.

BMW M760i XDrive

BMW M2

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraAuto wyróżnia się w stosunku do standardowej „siódemki” zmienioną stylistyką zderzaka, większymi wlotami i listwami umocowanym nad bocznymi progami. Dodano także niewielki spojler na pokrywie bagażnika. Dwunastocylindrowy silnik posiada takie same parametry jak jednostka, którą zamontowano w BMW Alpinie B7.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron / Fot. Bugatti Następca modelu Veyron posiada 8-cylindrowy silnik o mocy aż 1500 KM, dzięki któremu przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie ok. 2,2-2,3 s, a od 0 do 300 km/h ok. 15 s. Prędkość maksymalna dochodzi do 470 km/h, a cena tego cacka to ponad 10 mln zł.

Citroen C4 Cactus Rip Curl

Citroen C4 Cactus Rip Curl / Fot. Citroen Na karoserii możemy dostrzec specjalnie przygotowane grafiki. Zamontowano także białe relingi dachowe oraz obudowy lusterek. Zdecydowano się na 17-calowe aluminiowe felgi z oponami Goodyear Vector 4Seasons i listwy na zderzaki. Do wyboru przewidziano czerwony, szary, biały, czarny lub brązowy kolor nadwozia. Wnętrze to m.in. tapicerka z pomarańczowymi akcentami oraz dywaniki z logo Rip Curl. Do dyspozycji jest m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja oraz szklany panoramiczny dach. Pod maską może pracować benzynowy motor o mocy 110 KM lub silnik wysokoprężny dostarczający 100 KM mocy.

DS E-TENSE concept

DS E-TENSE concept

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraPojazd ma długość 4,72 m i wysokość 1,29 m. Dwumiejscowe nadwozie samonośne wykonane jest z włókna węglowego. Karoseria nie posiada tylnej szyby, a zastosowano natomiast technikę obrazu wstecznego. Uwagę skupiono m.in. na projekcie modułów oświetlenia wykonanych w technologii LED.Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 402 KM i momencie obrotowym 516 Nm. Jak zapewnia producent auto może pokonać dystans 310 km w cyklu jazdy mieszanej lub 360 km w cyklu jazdy miejskiej.

DS 3 Performance

DS 3 Performance / Fot. DS Zapowiedziana przed kilkoma tygodniami nowa gama DS3 i DS 3 CABRIO, wzbogaci się o wyczynową odmianę: DS 3 PERFORMANCE, która będzie dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych - hatchback i cabrio. Moc 208 KM, moment obrotowy 300 Nm, emisja dwutlenku węgla 125 g/km. Tak najkrócej można opisać nowość. Samochód wyposażono w silnik 1.6 THP S&S i połączono go ze specjalnie zestopniowaną skrzynią biegów (MCM), o 6 przełożeniach, z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Uwagę zwraca podwójna końcówka wydechu, poszerzone nadkola, 18’’ aluminiowe obręcze kół  w kolorze czarnym z diamentowym połyskiem, przednie zaciski hamulcowe lakierowane na czarno, specjalne monogramy i oznaczenia w barwach DS PERFORMANCE. Wnętrze również wyraża sportowy charakter modelu: kubełkowe fotele, dedykowane zegary czy deska rozdzielcza z logo DS PERFORMANCE.

Ferrari GTC4 Lusso

Ferrari GTC4 Lusso / Fot. Ferrari Nowy model jest o 4 mm wyższy (1 383 mm) i szerszy(1953 mm) od poprzednika. W GTC4Lusso nie zamontowano tradycyjnego lewarka zmiany biegów, bo automatyczną przekładnią kierowca steruje za pomocą przycisków.

Fiat Tipo

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraW Genewie prezentowane są dwie kolejne wersje Fiata Tipo, który w odmianie sedan, przed kilkoma dniami zadebiutował m.in. na polskim rynku. Tym razem włoski producent przygotował pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi.

Fiat 124 Spider

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraFiat 124 Spider bazuje na Mazdzie MX-5. Za jego napęd odpowiada 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 litra z technologią MultiAir. Jednostka dostarcza 140 KM mocy i moment obrotowy równy 240 Nm, a napęd trafia na tylną oś. Wnętrze zaczerpnięte zostało z Mazdy MX-5. Zmieniono m.in. dźwignię zmiany biegów oraz logo na kierownicy. Do dyspozycji jest m.in. 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, nagłośnienie Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami oraz podgrzewane fotele.

Ford Kuga

Ford Kuga / Fot. Ford Auto zostało zmienione tak, aby stylistycznie zostało dopasowane do innych modeli marki. Odświeżony Ford Kuga posiada zmodernizowany przedni pas. Zmienił się m.in. zderzak oraz reflektory. Nowy kształt mają także klosze lamp i tylmy zderzak. Do dyspozycji kierowców jest m.in. 8-calowy ekran dotykowy z systemem multitouch i SYNC3 wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto. Pojawiła się inna kierownica oraz zmieniono układ przycisków. Nowością jest również diesel 1.5 TDCi o mocy 120 KM, który ma spalać średnio 4,4 l/100 km. 

Ford Fiesta ST200

Ford Fiesta ST200 / Fot. Ford Auto napędza znana już czterocylindrowa jednostka 1.6 Ecoboost, która została poddana modyfikacjom. Dodatkowe 18 KM mocy oraz 50 Nm momentu obrotowego pozwoliły uzyskać wartości 200 KM oraz 290 Nm. Dzięki temu samochód potrafi rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy, a maksymalnie do 230 km/h.

Honda Civic Hatchback

Honda Civic Prototype 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraProducent przed salonem w Genewie pokazał grafikę, która zapowiada nadchodzącą nowość. Na podstawie konceptu możemy przypuszczać jak wyglądać będzie stylizacja nadwozia nowego modelu produkcyjnego. Auto w odmianie produkcyjnej pojawi się na rynku w 2017 roku. Samochód będzie powstawał w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i ma być eksportowany na rynki globalne, także do Stanów Zjednoczonych.

Hyundai IONIQ

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraSamochód zbudowany na całkowicie nowo zaprojektowanej płycie będzie dostępny z trzema wydajnymi jednostkami napędowymi o ultra niskiej emisji spalin: elektryczną, hybrydową lub hybrydową plug-in. Nowoczesna stylistyka coupe oraz efektowne detale projektu podkreślają ekologiczny charakter modelu. Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.

Infiniti Q60

Infiniti Q60

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraPod maskę Q60 ma trafić trzylitrowy silnik V6 twin-turbo z nowej rodziny jednostek napędowych VR. Jednostka będzie oferowana w dwóch wersjach mocy − 304 lub 405 KM. Na liście opcjonalnego wyposażenia znajdziemy m.in. sterowane elektronicznie zawieszenie (Dynamic Digital Suspension).

Jaguar F Type SVR

Volvo V90 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraNabywcy będą mieli do wyboru wariant coupe oraz kabriolet. Zmieniono m.in. zderzaki, maskę oraz zamontowano nowy spojler na klapie bagażnika. Samochód posiada adaptacyjne zawieszenie, elektroniczną szperę oraz ceramiczne hamulce. Dodatkowo został zmodyfikowany wydech. Silnik V8 o pojemności 5.0 l dostarcza 575 KM mocy i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka została połączona ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach, a moc trafia na cztery koła.

Kia Niro

Kia Niro 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraKia Niro ma 4335 mm długości, 1800 mm szerokości i 1535 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2700 mm, a auto plasuje się pomiędzy modelem Sportage oraz cee'd. Warto dodać, że crossover jest pierwszym pojazdem marki Kia, skonstruowanym na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych. Bagażnik auta pomieści 421 litrów ładunku.Za napęd ma odpowiadać benzynowy silnik o pojemności 1,6 l dostarczający 105 KM oraz motor elektryczny o mocy 32 kW. Auto zostanie wyposażone w dwusprzegłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów, a energia elektryczna będzie magazynowana w baterii akumulatorów o pojemności 1,56 kWh.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraKia Optima Sportswagon ma 4855 mm długości, szerokość wynosi 1 860 mm, a wysokość 1470 mm. Bagażnik auta dysponuje pojemnością 553 l - to o 48 l więcej w porównaniu z wersja sedan. Pod maska może pracować m.in. turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Jednostka benzynowa  2.0 CVVL oferuje 163 KM, natomiast odmianę GT Line napędza turbodoładowany silnik 2.0 T-GDI o mocy 245 KM i 353 Nm.

Lamborghini Centenario

Lamborghini Centenario / Fot. Tomasz SzmandraLamborghini Centenario, bo o nim mowa, ma uczcić setną rocznicę urodzin założyciela mark - Ferruccio Lamborghini. Pojazd ma posiadać nowoczesne nadwozie, a jego kształt ma zostać podporządkowany aerodynamice. Za napęd superauta odpowie jednostka, która dostarczy 770 KM mocy. Niewykluczone, że będzie to dwunastocylindrowy silnik, pozwalający przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 2,5 s.

Lexus LC 500h

Lexus LC500h

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraPo debiucie odmiany z wolnossącym silnikiem V8, czas na premierę nieco ekologiczniejszej odmiany hybrydowej - Lexusa LC 500h. Bazą nowości jest benzynowa jednostka 3.5 litra V6, rozwijająca 313 KM, którą połączono z elektrycznym agregatem oferującym220 KM. Maksymalna moc takiego zestawu została prawdopodobnie ustalona na 476 KM.

Maserati Levante

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraMaserati Levante to pierwszy SUV marki. Samochód wyróżnia się agresywnym przodem. Zdecydowano się na nowe stożkowe reflektory, które zostały rozdzielone na dwie części. Nie zabrakło także trzech charakterystycznych małych wlotów powietrza na przednich błotnikach. Maserati Levante ma do zaoferowania m.in. inteligentny napęd Q4 na wszystkie koła i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Pod maską auta mogą pracować silniki benzynowe dostarczające od 350 do 560 KM lub wysokoprężne o mocy od 250 do 340 KM.

Mercedes-Benz Klasy E

Mercedes Klasy E 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraWygląd zewnętrzny nowej Klasy E nawiązuje do mniejszej Klasy C, ale pod względem projektu wnętrza auto upodobniło się do flagowej Klasy S. Pod maską pojawią się silniki od 4 do 8 cylindrów oraz napęd hybrydowy, a podstawową jednostką będzie benzynowy, 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 195 KM.

Mercedes-Maybach S600 Guard

Mercedes-Maybach S600 Guard / Fot. Mercedes-Benz To pierwszy cywilny samochód na świecie, który posiada najwyższy certyfikat ochrony balistycznej. W praktyce oznacza to, że pojazd jest odporny na ostrzał z broni maszynowej. Nie straszne są mu także granaty!

Mercedes AMG C43 Coupe

Mercedes AMG C43 Coupe / Fot. Mercedes-Benz Samochód ma zmienioną osłonę chłodnicy oraz przestylizowany zderzak. Zauważyć możemy także czarne obudowy lusterek, dyfuzor oraz dwie końcówki układu wydechowego.Pod maską pracuje podwójnie doładowany benzynowy silnik V6 o pojemności 3.0 l dostarczający 367 KM oraz 420 Nm. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem automatycznej przekładni 9G-TRONIC i systemu 4MATIC. Pozwala to do 100 km/h przyspieszyć w 4,7 s, natomiast prędkość maksymalna Mercedesa-AMG C43 Coupe została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Mitsubishi ASX

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraZmodernizowany model upodobnił się do większego Outlandera. Ma nowy zderzak i grill, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek i nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych. Wewnątrz zastosowano nową kierownicę, zmieniono wzory tapicerki i panel do obsługi nawiewów i klimatyzacji. Nowy jest także system multimedialny, którego głównym elementem jest dotykowy wyświetlacz o przekątnej 6.1 cala.

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star / Fot. Mitsubishi Po face-liftingu auto ma nową stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, nowe kolory oraz elementy dekoracyjne karoserii, lepsze jakościowo materiały wykończenia wnętrza i tapicerki. Poprawiono także osiągi i dynamikę silników.

Nisan X-Trail Premium Concept

Nisan X-Trail Premium Concept
Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraX-Trail został zaprojektowany dla poszukiwacza przygód, który woli ekskluzywne wyprawy w Alpy lub Pireneje. Głównym kolorem modelu X-Trailjest biel. Pokrywa silnika oraz dach zostały jednak pokryte włóknem węglowym w kolorze głębokiej matowej czerni, która nadaje pojazdowi prestiżowy, ale surowy wizerunek, a jednocześnie tworzy wrażenie lekkości nadwozia. Mocny kontrast bieli i czerni wyznacza linię biegnącą od kraty wlotu powietrza z motywem litery V, poprzez maskę silnika, wzdłuż boków, aż do tylnej części nadwozia.

Nisan Qashqai Premium Concept

Nisan Qashqai Premium Concept

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraNowoczesna matowa czerń dominująca w modelu Qashqai Premium Concept stanowi wspólną płaszczyznę dla stylistyki, kolorystyki i nowych materiałów. Ekskluzywnym miedziano-złotym kolorem zaakcentowano niektóre elementy nadwozia: łuki nadkoli, dolną krawędź szyb, oprawy reflektorów i relingi dachowe. Kontrastując z czernią, podkreślają one dynamiczną sylwetkę samochodu. Podobną rolę spełnia zastosowane w dolnych partiach nadwozia oryginalne włókno węglowe, a także odważny techniczny wzór 20‑calowych felg.

Opel GT Concept

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraSportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT i Monza Concept oraz nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. Opel GT Concept jest wyposażony w trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra. Jednostka rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm.  Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Opel GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

Opel Mokka X

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraNowa Mokka X zwraca uwagę odważną sylwetką. Nowe wzornictwo przodu harmonizuje z nową stylistyką Opla wyróżniającą się takimi detalami, jak poziomy wlot powietrza w kształcie skrzydła oraz podwójny motyw skrzydła w charakterystycznych, ostro zarysowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, zadebiutował niedawno w nowej Astrze. W modelu Mokka X będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią automatyczną, systemem Start/Stop i adaptacyjnym napędem na wszystkie koła. 

Pagani Huayra BC

Pagani Huayra BC / Fot. Pagani Nowy pakiet aerodynamiczny obejmuje m.in. odmieniony dyfuzor oraz duże skrzydło. Masa może być niższa niż 1390 kg, a wszystko za sprawą elementów wykonanych z włókien węglowych. Powstać ma 20 egzemplarzy pojazdu, a każdy z nich będzie kosztować około 2,7 mln dolarów.

Peugeot 2008

Peugeot 2008 / Fot. Peugeot Poprawki zostały wprowadzone po blisko trzech latach obecności auta na rynku. Grill ma teraz pionowe ożebrowanie, zdecydowano się również na nowy zderzak, a logo trafiło na osłonę chłodnicy. Lampy zyskały w pełni LED-ową technologię, natomiast na krawędzie nadkoli trafiły czarne plastikowe osłony. Pod maską mogą pracować następujące jednostki benzynowe 1.2 PureTech 82 KM, 1.2 PureTech 110 KM S&S oraz 1.2 PureTech 130 KM S&S. Silniki wysokoprężne to: 1.6 BlueHDi 75 KM, 1.6 BlueHDi 100 KM, 1.6 BlueHDi 100 KM S&S i 1.6 BlueHDi 120 KM S&S. Do wyboru są ręczne, zautomatyzowane i automatyczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach.

Porsche 718 Boxster

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraPorsche zmienia oznaczenie i w nazwie będzie miał dopisek 718. 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem dostarcza 300 KM i 380 Nm. Porsche 718 Boxster S napędzane jest natomiast za pomocą jednostki o pojemności 2,5 l. W tym przypadku do dyspozycji mamy 350 KM mocy i 420 Nm. Standardem jest 6-biegowa, manualna skrzynia biegów, ale opcjonalnie można zdecydować się na dwusprzęgłową przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK). 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S potrzebuje 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Renault Megane Estate GT

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraOdmiana GT zwraca uwagę m.in. szerszymi zderzakami, chromowanymi  listwami ozdobnymi szyb, a także relingami dachowymi. Dostrzec możemy również dyfuzor oraz chromowane końcówki układu wydechowego. Wiadomo, że samochód zostanie wyposażony w system czterech kół skrętnych 4Control. Więcej szczegółów technicznych poznamy w momencie premiery.

Renault Scenic

ARenault Scenic / Fot. Renault ktualna generacja pojazdu debiutowała w 2009 roku, natomiast w 2014 roku samochód doczekał się liftingu. Nowy Scenic czerpie m.in. z Renault Espace. Będzie łączył cechy minivana i crossovera, a pod względem technicznym ma bazować na modelu Megane. Wiadomo, że jesienią w Paryżu ma zadebiutować Renault Grand Scenic, czyli przedłużona wersja.

Rinspeed Etos

Rispeed Etos / Fot. Rinspeed Ten autonomiczny samochód powstał na bazie BMW i8. Wrażenie robi m.in. futurystyczne wnętrze i dwa duże 21,5-calowe ekrany Ultra HD, które zastępują klasyczną deskę rozdzielczą. Samochód wyposażono w system, który monitoruje otoczenie za pomocą ośmiu kamer i... drona.

Seat Ateca

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraDo zbudowania pierwszego SUV-a marki wykorzystano platformę MQB. Za napęd podstawowej wersji ma odpowiadać trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1 l, który dostarcza 110 KM mocy. Przewidziano również czterocylindrową jednostkę o pojemności 1.4 l i mocy 150 KM, natomiast wśród silników wysokoprężnych występuje motor 1.6 TDI o mocy 116 KM i 2.0 TDI oferujący 150 KM lub 190 KM. Standardowo silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną. Mocniejsze mogą zostać połączone z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną o siedmiu przełożeniach. Napęd trafia na przód, a napęd na cztery koła opcjonalnie dostępny jest dla jednostek czterocylindrowych.

Skoda VisionS

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraKoncept VisionS to zapowiedź pierwszego SUV-a matki. Samochód koncepcyjny mierzy 4,70 m długości, 1,91 m szerokości oraz 1,68 m wysokości. Tym samym jest większy od modelu Yeti. Stylistycznie nowy pojazd będzie czerpać z koncepcyjnego VisionC. Dostrzec możemy charakterystyczny dla marki grill, światła LED oraz chromowane akcenty. Z tyłu widać dwie duże końcówki wydechu. Słupek C – charakterystyczny dla Skody, zaczynający się na tylnych światłach – biegnie do płaskich świateł odblaskowych zamontowanych na zderzaku.

Skoda Octavia RS 4x4

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraUsportowiona Octavia w wersji RS liftback oraz RS Combi doczekała napędu na cztery koła. Układ 4x4 będzie łączony z silnikiem 2.0 TDI/184 KM i skrzynią biegów DSG.

Spyker C8 Preliator

Spyker C8 Preliator / Fot. Spyker To nowy sportowy model, który ma charakteryzować się agresywnymi kształtami. Niewykluczone jednak, że Spyker C8 Preliator otrzyma napęd elektryczny. Wcześniej przedstawiciele producenta wspominali, że w przyszłości możliwe jest stworzenie właśnie takiego auta. Przypomnijmy, że holenderska marka Spyker została założona w 1999 roku. Po ogłoszeniu bankructwa w 2014 roku, rok później powrócono do produkcji pojazdów.

SsangYong SIV-2

SsangYong SIV-2 / Fot. SsangYong SsangYong SIV-2 to udoskonalony koncept SIV-1, który miał swoją premierę w Genewie trzy lata temu. Samochód ma być zapowiedzią nowego języka stylistycznego marki. Produkcyjna wersja prawdopodobnie będzie oferowana wyłącznie w odmianie pięciodrzwiowej, a rozmiarami ma przypominać Nissana Qashqaia. Do wyboru ma być napęd klasyczny, hybrydowy lub elektryczny.

SsangYong XLV

SsangYong XLV / Fot. SsangYong Pojazd został zbudowany zgodnie z nową filozofią stylistyczną SsangYonga "Nature born 3 motion". Mierzy 4430 mm długości, 1845 mm szerokości i 1600 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2600 mm. Oznacza to, że jest o 290 mm dłuższy od swojego poprzednika - samochodu koncepcyjnego XIV-1. Auto może pomieścić siedem osób, a jeden z foteli będzie mógł być przesuwany pomiędzy drugim i trzecim rzędem. Za napęd modelu XLV odpowiada układ hybrydowy, który składa się z silnika wysokoprężnego o pojemności 1,6 litra oraz jednostki elektrycznej zasilanej akumulatorem litowo-jonowym. 

Subaru XV

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraSubaru postanowiło odświeżyć swojego crossovera. Model XV wykorzysta zupełnie nową modułową płytę podłogową opracowaną na potrzeby Imprezy. Dla przypomnienia koncept hatchbacka zaprezentowany w Tokio mierzył 4 400 mm długości, 1 880 mm szerokości, 1 440 mm wysokości, a rozstaw osi wynosił 2 670 mm.

Toyota C-HR

Toyota CH-R 

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraModel powstał na płycie podłogowej TNGA, czyli tej samej, z której korzysta Toyota Prius. Oprócz tradycyjnych jednostek napędowych, Japończycy mają oferować wariant hybrydowy, którego podstawą będzie benzynowy motor 1.8 l połączony z silnikiem elektrycznym.Zauważyć możemy m.in. wąski grill oraz duży otwór w zderzaku. Tylna cześć przyciąga wzrok lampami od Hondy Civic.

Toyota Hilux

Toyota Hilux / Fot. Toyota Samochód został zbudowany od podstaw na nowej, wzmocnionej ramie. Hilux otrzymał silnik 2.4 D-4D z nowej serii GD. Producent informuje, że auto wyróżnia się jeszcze większymi możliwościami terenowymi niż poprzednie generacje, ale konkretów nie podano przed premierą.

Toyota Pro Ace Verso

Toyota Pro Ace Verso / Fot. Toyota Samochód jest dostępny w trzech wersjach nadwozia o trzech długościach rozstawu osi. Warto dodać, że Verso to tylko pierwsza z odmian modelu ProAce.Toyoty ProAce były od 2013 roku projektowane na bazie istniejących samochodów Peugeot Expert i Citroen Jumpy. Podpisana w 2012 roku umowa przewidywała również wspólne opracowanie samochodów następnej generacji. Zgodnie z założeniami współpraca ma sięgać kolejnego dziesięciolecia.Odpowiednikami auta w koncernie PSA jest Citroen Spacetourer oraz Paugeot Traveller.

Volkswagen crossover

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraModel ma być pozycjonowany poniżej Volkswagena Tiguana. Z nieoficjalnych informacji wynika, że może to być pojazd zbudowany na platformie MQB. Miałby mieć wiele wspólnego z Volkswagenem Polo. Nazwa auta nie została ujawniona przed debiutem natomiast jego premiery rynkowej możemy się spodziewać w 2018 roku.

Volkswagen Up!

Volkswagen Up! beats

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz SzmandraOdświeżony model ma zmodernizowane zderzaki, a przednie reflektory zaoferują światła do jazdy dziennej LED, w lusterkach pojawią się kierunkowskazy oraz poszerzy się możliwość personalizacji nadwozia. Do sprzedaży trafi także doładowany wariant 3-cylindrowej jednostki o pojemności jednego litra. Jego moc to 90 KM.

Volvo S90

Volvo S90 / Fot. Volvo Jeszcze lepiej wykończone, szybsze i bezpieczniejsze. Produkowane od 1998 roku Volvo S80 doczekało się godnego następcy. S90 zostało zbudowane na modularnej płycie podłogowej SPA, którą Volvo wcześniej zastosowało w modelu XC90. Jedną z opcji będzie stosowane w XC90 zawieszenie pneumatyczne. Źródłem mocy będą dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Doładowany turbosprężarką i kompresorem silnik benzynowy T6 rozwija 320 KM i 400 Nm. Dostępne będą też podwójnie turbodoładowane diesle D4 (190 KM, 400 Nm) oraz D5 (235 KM, 480 Nm).

Volvo V40

Volvo V40 / Fot. Volvo Od nowa zaprojektowano atrapę chłodnicy wraz ze zmienionym emblematem producenta. Zmieniono także przednie reflektory, w których można dostrzec charakterystyczny motyw „młota Thora”. Konstruktorzy Volvo informują także o zmianie, jaka dotyczy bazowej odmiany silnika wysokoprężnego – D2. Od tej pory w zestawieniu z manualną skrzynią biegów będzie on emitował jedynie 89 g/km dwutlenku węgla. Nowe funkcje zaoferuje także aplikacja Volvo On Call, która będzie jeszcze wygodniejsza dla użytkowników.

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz Szmandra

Organizatorzy tegorocznej edycji Geneva Motor Show spodziewają się ponad 700 tys. zwiedzających oraz 12 tys. przedstawicieli mediów z całego świata. Pierwsze dwa dni imprezy to tzw. dni prasowe, tradycyjnie przeznaczone są dla dziennikarzy / Fot. Tomasz Szmandra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Monika1987 (gość)

    Tu sprawdzisz ile masz pkt karnych punktykarne.eu/A1/8b6edebaf3/

  • Komentarz usunięty.
  • naxan (gość)

    Fakt że jako pierwszy kupił Infiniti Q60 obywatel polski jest bardzo pocieszający, to znaczy że jednak są u nas ludzie z pasją kochający prawdziwie nietuzinkową motoryzację. Oby więcej takich pozytywnych informacji.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości