Genewa 2017. Nowy hot hatch Toyoty

(mm/ip)
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy. Fot. Toyota
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy. Fot. Toyota
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy.

Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Toyota wróciła w tym roku do tej prestiżowej serii po 17 latach przerwy. Sportowe korzenie Yarisa GRMN przejawiają się w bardzo mocnym silniku, świetnych osiągach, a także w sportowej stylizacji nadwozia i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy. Kolorystyka karoserii nawiązuje do oryginalnych zdobień Yarisa WRC.

Samochody w wersjach GRMN były do tej pory z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.

Turbodoładowany silnik

Yaris GRMN jest wyjątkowy na europejskim rynku hot hatchów ze względu na silnik z turbosprężarką. Dynamiczna jednostka 1.8 dostarcza ponad 210 KM mocy, napędzając przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Auto ma najlepsze osiągi w swojej klasie pod względem przyspieszania od 0 do 100 km/h oraz od 80 do 120 km/h na 4. biegu.

Podwozie i zawieszenie

Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na słynnym torze Nürburgring Nordschleife podczas wyścigów i testów zespołu Toyota GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Sportowy design

Sportowe możliwości Yarisa GRMN znajdują odzwierciedlenie w jego wyglądzie. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Yaris GRMN ma specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele zostały opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

Warto wiedzieć: Używane diesle tracą na popularności. Są awaryjne i drogie w naprawach!

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty