Genewa 2017. Porsche odświeżyło legendę

(mm/ip)
Porsche 911 GT3 Sercem auta jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Wysokoobrotowa jednostka o mocy 368 kW (500 KM) praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Fot. Tomasz Szmandra
Porsche 911 GT3 Sercem auta jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Wysokoobrotowa jednostka o mocy 368 kW (500 KM) praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Fot. Tomasz Szmandra
mocniejszy wolnossący silnik i wyścigowe podwozie z motorsportu. Tak w dużym skrócie można opisać nowość od Porsche pokazaną w Genewie.

Jeśli chodzi o wygląd, 911 GT3 nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Dominujące tylne skrzydło, wykonane z włókien węglowych, podkreśla fakt, że formę sportowego auta determinuje aerodynamika. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w lekkiej tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze.

Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele plus z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane.

Poza systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym standardowe wyposażenie obejmuje także moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie.

Sercem auta jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Wysokoobrotowa jednostka o mocy 368 kW (500 KM) praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Przeprojektowane podwozie ze skrętną tylną osią i systematyczna redukcja masy zostały zestrojone specjalnie, by moc silnika zamienić na dynamikę jazdy. Opracowana na tym samym torze i produkowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele wyścigowe, już po raz kolejny motorsportowa technologia Porsche trafia do cywilnego auta sportowego.

Większość kierowców Porsche z rodziny GT chętnie zabiera swoje sportowe wozy na przejażdżkę po torze wyścigowym. Właśnie tam nowe 911 GT3 pokazuje swój pełen potencjał – to zasługa stosunku masy do mocy o wartości 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM). Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną. W tej wersji drogowo-torowa „911” rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.

Podwozie nowego 911 GT3 korzysta z doświadczeń Porsche zgromadzonych w wyścigach. Jego zestrojenie zostało zmodyfikowane pod kątem uzyskania jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy, dwuosobowy wariant „siedzi” o około 25 mm niżej od 911 Carrera S, a nie bez znaczenia jest aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości jazdy skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając tym samym jeszcze lepszą zwinność i stabilność samochodu. Dynamikę jazdy zwiększa również zastosowanie dynamicznych poduszek silnika i blokady tylnego dyferencjału.

Porsche 911 GT3 można już zamawiać. Ceny nowej 911 w Polsce rozpoczynają się od 788 960 zł.

Źródło: TVN/x-news

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty