Genewa 2018. Pierwszy w pełni elektryczny model Audi

Mariusz Michalak
Prototyp Audi e-tronUmiejętny kamuflaż kryje pod swą powierzchnią sportowego, pięciomiejscowego SUV-a segmentu premium z dużą przestrzenią bagażową.Fot. Audi
Prototyp Audi e-tronUmiejętny kamuflaż kryje pod swą powierzchnią sportowego, pięciomiejscowego SUV-a segmentu premium z dużą przestrzenią bagażową.Fot. Audi
Audi e-tron w wersji rynkowej pojawi się w sprzedaży pod koniec roku 2018. Zanim wejdzie do sprzedaży, przejdzie surowe testy na czterech kontynentach.

Prototyp Audi e-tron nie jest pokryty tradycyjnym kamuflażem. Na całym nadwoziu umieszczono natomiast specjalnie zaprojektowaną folię oddającą ducha elektryfikacji tego pojazdu. Dookoła auta rozciąga się zniekształcony napis „e-tron”, wyglądający jakby był naładowany prądem elektrycznym. Litera „e” dosłownie wije się wokół tyłu pojazdu, wyglądając jak naelektryzowana. Pomarańczowe elementy naśladujące sieć wysokiego napięcia podkreślają fakt, że Audi e-tron jest pojazdem w pełni elektrycznym. Przykład: dookoła pojazdu, w dolnych jego partiach, naprzemiennie pojawiają się pomarańczowe i czarne segmenty. Wyraźnie podkreślone progi samochodu z kolorowymi wstawkami wskazują jasno gdzie znajdują się akumulatory, a więc gdzie zlokalizowano centrum energetyczne pojazdu.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Umiejętny kamuflaż kryje pod swą powierzchnią sportowego, pięciomiejscowego SUV-a segmentu premium z dużą przestrzenią bagażową. Ilość miejsca wewnątrz oraz komfort podróży są charakterystyczne dla luksusowych modeli Audi. Wersję produkcyjną Audi e-tron można doładowywać energią elektryczną na stacjach szybkiego ładowania zapewniających moc ładowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu długiej podróży w niespełna 30 minut.

Zanim ten sportowy, elektryczny SUV pojawi się pod koniec roku na europejskich drogach, przejdzie surowe testy na czterech kontynentach. W chłodach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokościach najwyższych gór Azji i na północnej pętli toru Nürburgring, w korkach chińskich miast i na amerykańskich autostradach. W testach bierze udział prawie 250 prototypów Audi e-tron. Pokonają one łącznie ponad 5 milionów kilometrów, odległość odpowiadającą 125-krotnemu okrążeniu globu ziemskiego. Na drogach spędzą ponad 85 tysięcy godzin.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty