Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Genewa 2018 Toyota Auris. Tak wygląda nowa generacja

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Toyota Auris 

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów. 

Fot. Ryszard M. Perczak Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów.

Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm.

Design przodu stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.

Redakcja poleca:

Filtr cząstek stałych. Planowane kary za usuwanie DPF
Prawo. Duże zmiany dla kierowców
Sposób na tańsze naprawy pojazdów

Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.

Niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przodu.

W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi.

Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy.

 

Toyota Auris 

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów. 

Fot. Ryszard M. Perczak

Toyota Auris

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów.

Fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • oleks (gość)

    Lubię nowe modele Toyoty. Ostatnio eden z nich też wypożyczałem w Panek i byłem zadowolony z jazdy nim. Komfort jazdy utrzymany był na wysokim poziomie.

  • Jan (gość)

    Co oni zrobili z tego Aurisa. Już poprzedni był za niski. Mam 186cm wzrostu i ciężko mi się do niego wsiadało, a nowe generacja ma być niższa.

  • Ed (gość)

    ok, ale wypuścić na rynek Polski z jednym podkręconym silniczkiem od kosiarki z turbo to cofniecie o 10 lat i strzał w stopę . To był duży atut a teraz lipa

  • mazdowiec (gość)

    A ten silnik dwu litrowy to dostarczać dla Toyoty będzie Mazda. Zgodnie z porozumieniem Toyota dostarczy do Mazdy technologię hybrydową i elektryczną a Mazda 'toyocie silniki dwu litrowe.

  • Gość (gość)

    Nie wiem jak Wy ale widzę z boku w nowej Toyocie - nowe Megane..

  • Zawiedziona (gość)

    Spieprzyli ten samochód Toyotę Auris 2019 tak naprawdę to Toyota Corolla w przyszłości. Jeździłam tym samochodem silnik 2.0 w sumie prowadzi się dobrze moc dobra ale nadwozie do kitu. Nawet wystawić głowę na zewnątrz nie można przy odsuniętej szybie siedząc za kierownicą. Myślałam że to będzie samochód o gabarytach Toyoty Matrix. Waśnie taką jeżdżę czekałam i liczyłam że sobie kupie nowy samochód właśnie tą nową Toyotę Corollę 2019 hatchback . Niestety zawiodłam się ciasne w środku wszystko pomniejszyli to takie malutkie auto dla meksykańskiego Carlosa.

  • Zawiedziona (gość)

    Nowa Toyota Auris 2019 która będzie się nazywać Corolla to auto dla karłów. Gdyby zrobili większe to byłby dla karłów i dla wysokich. Bo karzeł może sobie podnieść siedzenie coś podłożyć i wysoki też by się zmieścił a tak to tylko dla karów. Japończyki schrzanili już drugie auto wcześniej Toyotę iM a teraz Aurisa 2019 (Corollę) hatchbeck.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł