Porsche 911 Cabriolet
Cztery miesiące temu w Los Angeles Porsche zaprezentowało najnowsze 911 Coupé. Ósma generacja tego ponadczasowego samochodu sportowego jest znacznie mocniejsza, szybsza i bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz czas na otwarty wariant 911 Cabriolet, który w odmianie „S” został wyposażony w turbodoładowany silnik o mocy 331 kW (450 KM), pozwalający rozwinąć prędkość maksymalną ponad 300 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 s. Kierowcy mogą cieszyć się nową ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową, a tryb Porsche Wet zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. Design modelu w nowoczesny sposób akcentuje elementy z klasycznych modeli 911.
Nowe 911 Cabriolet reprezentuje najnowszy odcinek długiej tradycji otwartych samochodów Porsche – tradycji, która obejmuje pierwszy w ogóle zbudowany pojazd w historii producenta. W rodzinie 911 otwarty rodzaj nadwozia po raz pierwszy pojawił się ponad 30 lat temu, a dziś niezmiennie symbolizuje wyjątkowo intensywne wrażenia z jazdy. W aktualnym 911 Cabriolet waga miękkiego poszycia dachowego została dodatkowo zoptymalizowana. Co więcej, nowy hydrauliczny napęd sprawia, że aby całkowicie złożyć lub rozłożyć dach, wystarczy tylko 12 s – i można to zrobić także podczas jazdy, z prędkością do 50 km/h. Zaprojektowana przez Porsche, wykonana w przeważającej części z magnezu, zaawansowana technologicznie konstrukcja miękkiego dachu zapobiega jego wybrzuszaniu nawet przy wysokiej prędkości.
Nowe 718 T
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie firma Porsche prezentuje też model 718 T. Nowy wariant serii Boxster i Cayman łączy 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 220 kW (300 KM) z elementami z zakresu dynamiki jazdy, takimi jak pakiet Sport Chrono i sportowe zawieszenie PASM z obniżonym o 20 mm prześwitem. 718 T został standardowo wyposażony także w adaptacyjne mocowania silnika PADM oraz Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego – to dodatki, które dla wersji z 2-litrowym silnikiem typu bokser dostępne są po raz pierwszy. lubsport z 1987 r.
Nowy Macan S
Również nowy Macan S zalicza w Genewie swój pierwszy publiczny debiut. Porsche przeprowadziło kompleksową modernizację modelu Macan – pod względem wzornictwa, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Charakterystyczne DNA designu Porsche można teraz dostrzec w trójwymiarowym świetlnym panelu LED z tyłu pojazdu. W przyszłości technika LED będzie również standardem dla głównych reflektorów. Spośród nowości we wnętrzu najbardziej uwagę zwracają 10,9-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), na nowo zaprojektowane i inaczej umiejscowione otwory wentylacyjne oraz opcjonalna sportowa kierownica GT, znana z 911. PCM zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy standardowa nawigacja online. Gama wyposażenia z zakresu komfortu wzbogaciła się o asystenta jazdy w korkach Traffic Jam Assist, jonizator poprawiający jakość powietrza wewnątrz samochodu oraz podgrzewaną przednią szybę. Do napędu modelu Macan S służy nowy 3-litrowy silnik V6 z turbosprężarką twin-scroll w centralnej konfiguracji. Jednostka osiąga moc 260 kW (354 KM) i maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Do nowych silników pasuje siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK oraz napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management PTM.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?