Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36543 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Genewa 2019. SsangYong prezentuje nowe Korando

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

SsangYong Korando 

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Fot. SsangYong SsangYong wprowadza na rynek zupełnie nowy model Korando – opracowany na podstawie samochodu koncepcyjnego SIV-2, po raz pierwszy zaprezentowanego w Genewie w 2016 r. Do sprzedaży w Europie nowy pojazd trafi w połowie 2019 r.

Korando jest teraz dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma też dłuższy rozstaw osi. Samochód liczy sobie 4 450 mm długości, 1 870 mm szerokości i 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 2 675 mm, co poprawia komfort jazdy. Przestrzeń bagażowa liczy sobie od 551 litrów przy wszystkich fotelach rozłożonych do 1 248 litrów przy tylnych fotelach złożonych.

Choć w samochodzie zastosowano zupełnie nową i wyróżniającą się stylistykę nadwozia, wygląd przodu oparty jest na tradycyjnym stylu SsangYonga, podkreślonym jednak przez silnie zaznaczone linie boczne.

Przestronne i nowoczesne wnętrze pojazdu zapewnia więcej przestrzeni nad głową oraz w tylnym rzędzie niż samochody konkurencji. Duży nacisk położono na komfort kierowcy, oddając mu do dyspozycji takie funkcje, jak inteligentny system audio z 8-calowym wyświetlaczem i system podwójnej nawigacji z 10-calowym kolorowym wyświetlaczem LCD pomiędzy wskazówkami zegarów. Fotel kierowcy regulowany jest w czterech kierunkach ze wsparciem odcinka lędźwiowego. Także pasażerowie skorzystają z takich funkcji, jak podświetlenie kabiny o zmiennym kolorze i natężeniu światła oraz drzwi zachodzące na progi, co pomaga unikać brudzenia ubrań podczas wchodzenia i wychodzenia z auta. Dodatkowo inteligentna klapa bagażnika pozwala otwierać ją bez użycia rąk.

SsangYong Korando 

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Fot. SsangYongZaawansowany asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych. Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami.

Zobacz także: Płyn hamulcowy. Alarmujące wyniki kontroli

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5 500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 280 Nm przy 1 500 – 4 500 obr./min.

Silnik wysokoprężny ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 324 Nm przy 1 500 obr./min. dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.

Model z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią biegów oferować będzie 2-tonową zdolność holowania, zaś pozostałe wersje – 1,5-tonową. Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.


Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

SsangYong Korando 

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Fot. SsangYong

SsangYong Korando

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Fot. SsangYong

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Ciekawy (gość)

    Czytałem sporo o tej marce jak się rozwinęła na przełomie ostatnich lat i widać u nich poprawę. Samochody wyglądają o wiele lepiej. Myślę, że bym się zastanowił nad im kupnem. Ceny są przystępne oczywiście wiadomo jakie się wyposażenie chce standardowe czy inne. Ciekawi mnie jak się prowadzi auto jak już dotrze ten konkretny model do polski to się umówię na jazdę próbną

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ssangyong Korando dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ssangyong Korando Cena