Genewa 2019. Toyota Aygo w odmianie x-cite

Mariusz Michalak
Toyota co roku wprowadza nową linię edycji specjalnych, które podkreślają młodzieżowy design modelu. W tym roku do gamy modelowej Aygo w Polsce trafi nowa odmiana x-cite, która zadebiutuje w marcu podczas targów w Genewie.

Charakterystyczny znak X na froncie Aygo ma teraz bardziej wyrafinowaną, trójwymiarową strukturę. Projekt przodu auta uzupełniają przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.

Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie. Kształt świateł podkreśla zwartą kabinę osadzoną nad szerokim zderzakiem, sygnalizując stabilność samochodu.

We wnętrzu specyficzna dla modelu kolorystyka komponuje się z nowymi wzorami tapicerek oraz kolorowymi osłonami wywietrzników.

Nowa edycja specjalna x-cite to dla kierowców nowy sposób na wyróżnienie się z tłumu. Jest to też kolejna wersja tego modelu z dwukolorowym nadwoziem. Odmiana ta wyróżnia się lakierem Pure Orange na karoserii oraz czarnym dachem. Komponuje się z nimi ornament Pure Orange na przednim spojlerze oraz czarne obudowy bocznych lusterek. W tej odmianie również znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniąco czarne, aluminiowe obręcze kół o 10 ramionach i średnicy 15 cali.

Lśniąco czarne wykończenia zdobią także konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów wyróżniają się kolorem Pure Orange. Aygo x-cite ma także materiałową tapicerkę Manhattan i wykończone pomarańczowym obszyciem dywaniki.

Toyota Aygo w odmianie x-cite ma bogate wyposażenie, obejmujące klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości dla wersji z manualną skrzynią biegów.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

System multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie dostępne są radio DAB, inteligentny kluczyk i uruchamianie samochodu przyciskiem oraz pakiet Toyota Safety Sense.

Toyota Aygo jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.

Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

1-litrowy silnik DOHC VVT-i Toyoty o 3 cylindrach i 12 zaworach jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. W ramach ubiegłorocznego faceliftingu silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach oraz zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w ruchu miejskim.

Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km, a emisja CO2 93 g/km (WLTP: 112 g/km). Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,8 l/100 km (NEDC) i emituje 86 g/km CO2 (WLTP: 110 g/km).

Z przekładnią półautomatyczną x-shift zużycie paliwa AYGO wynosi 4,2 l/100 km, a emisja CO2 95 g/km (WLTP: 117 g/km).

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty