Genewa 2019. Volkswagen Passat Variant R-Line

Mariusz Michalak
Volkswagen Passat Variant R Line Wersja specjalna Passata Varianta R-Line Edition dostępna będzie w limitowanej serii 2000 egzemplarzy. Samochód ma napęd na cztery koła (4MOTION) i – do wyboru – silnik TDI o mocy 176 kW/240 KM lub TSI osiągający 200 kW/272 KM. Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat Variant R Line Wersja specjalna Passata Varianta R-Line Edition dostępna będzie w limitowanej serii 2000 egzemplarzy. Samochód ma napęd na cztery koła (4MOTION) i – do wyboru – silnik TDI o mocy 176 kW/240 KM lub TSI osiągający 200 kW/272 KM. Fot. Volkswagen
Wersja specjalna Passata Varianta R-Line Edition dostępna będzie w limitowanej serii 2000 egzemplarzy. Samochód ma napęd na cztery koła (4MOTION) i – do wyboru – silnik TDI o mocy 176 kW/240 KM lub TSI osiągający 200 kW/272 KM.

Model jest dostępny z nowym lakierem o nazwie „Szary Kamień Księżycowy” (Mondsteingrau). Do tego koloru dobrano czarne elementy – w oczy rzuca się przede wszystkim dach lakierowany na wysoki połysk. Czarne są również spojler na krawędzi dachu, relingi uraz obudowy lusterek zewnętrznych. Lakierowane na wysoki połysk i także czarne są ponadto obramowania bocznych szyb, dyfuzor z tyłu nadwozia, ramki wokół reflektorów oraz ozdobne listwy. Do kolorystyki auta dopasowano ciemne LED-owe lampy z tyłu oraz błyszczące lakierowaną czernią 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów (typ „Pretoria”).

Czarny kolor dominuje również we wnętrzu auta – kierowca i pasażer siedzą na sportowych fotelach R-Line; ich centralną część pokryto tapicerką ze skóry Nappa, boki natomiast skórą o odmiennej strukturze. Ze szlachetnej szczotkowanej stali wykonano pedały, z tego samego materiału zrobiono również progi (z logiem R-Line). Nowe stylowe oświetlenie wnętrza jest teraz dostępne w wielu kolorach.

Auto wyposażono m.in. w „Digital Cockpit” (cyfrowe wskaźniki) oraz pokryty szklaną taflą 9,2-calowy ekran systemu nawigacyjnego „Discover Pro” ze wbudowaną kartą SIM (e-SIM). Dzięki nowej „App-Connect” po raz pierwszy bezprzewodowo, za pośrednictwem bluetooth i „Apple CarPlay” można korzystać z aplikacji telefonu za pośrednictwem ekranu dotykowego systemu multimedialnego.


Kolejną nowością jest „Travel Assist” – ten system asystujący umożliwia Passatowi poruszanie się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Kierowanie pojazdem, hamowanie oraz przyspieszanie przejmuje w tym wypadku sam samochód, wystarczy jedynie, żeby ręce kierowcy spoczywały na kierownicy. To, że właśnie tak jest Passat rejestruje za pomocą pierwszej pojemnościowej (reagującej na dotyk) wielofunkcyjnej, pokrytej skórą kierownicy Volkswagena. Nowy inteligentny system „Travel Assist” tworzą kamera umieszczona z przodu auta, monitorujący przestrzeń przed autem system „Front Assist”, „Park Assist” ułatwiający parkowanie, „Side Assist” wspomagający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu, a także aktywny tempomat „ACC” automatycznie utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego samochodu.

Inne elementy wyposażenia seryjnego to między innymi matrycowe reflektory „IQ.Light”, system „Area View” prezentujący obraz otoczenia samochodu oraz najnowsza wersja zawieszenia adaptacyjnego „DCC”. Sportowy charakter modelu specjalnego opracowanego przez inżynierów Volkswagen R podkreśla – podobnie jak w Golfie R** i w nowym T-Rocu R* – funkcja „ESC-off”, pozwalająca na odłączenie elektronicznej kontroli stabilizacji podczas jazdy na torze.

Przedsprzedaż modeli R-Line Edition rozpocznie się w Europie w maju.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty