Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Genewa 2019. Volkswagen T-Roc w topowej wersji

Mariusz Michalak
Volkswagen  T Roc R Za napęd odpowiada czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI o mocy 300 KM. Dzięki seryjnemu napędowi 4Motion maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm trafia do czterech kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.Fot. Volkswagen
Volkswagen T Roc R Za napęd odpowiada czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI o mocy 300 KM. Dzięki seryjnemu napędowi 4Motion maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm trafia do czterech kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.Fot. Volkswagen
Światowy debiut T-Roca w wersji R, nowej topowej odmiany jednego z pięciu popularnych crossoverów marki Volkswagen, będzie miał miejsce już podczas salonu samochodowego w Genewie (w dniach 5-17 marca 2019 roku). Jaki silnik napędza kompaktowych rozmiarów crossovera?

Sportową charakterystykę T-Roca w wersji R podkreśla design na zewnątrz i w kabinie. Przeprojektowana osłona chłodnicy jest ograniczona od dołu wypolerowaną srebrną listwą z anodowanego aluminium, która przebiega przez całą szerokość auta. W lakierowanym w kolorze nadwozia przednim zderzaku znajdują się pionowe światła do jazdy dziennej. W tylnym umieszczono dyfuzor w kontrastowym czarnym kolorze.

Podwójne końcówki układu wydechowego po lewej i prawej stronie samochodu są charakterystyczne dla modeli spod znaku „R”. T-Roc R seryjnie jest wyposażony w 18-calowe obręcze kół „Spielberg” z lekkich stopów. 19-calowe, matowe obręcze kół „Pretoria Dark Graphite” z oponami w rozmiarze 235/40 R19 są oferowane jako wyposażenie dodatkowe.

Listwy na progach wykonano ze stali nierdzewnej i umieszczono na nich logo „R”, które można zobaczyć również na osłonie chłodnicy i po bokach samochodu. Logo „R” znajduje się także na oparciach foteli. Widnieje ono też na pokrytej skórą wielofunkcyjnej, sportowej kierownicy z dekoracyjnym szwem w kolorze Crystal Grey i z łopatkami do zmiany biegów. Logo „R” pojawia się również na ekranie startowym systemu multimedialnego. Sportowy charakter wnętrza podkreślają czarna podsufitka i pedały wykonane ze stali nierdzewnej.

Wpływ na zwinność T-Roca podczas jazdy ma progresywny układ kierowniczy, który należy do wyposażenia seryjnego. Z kolei, bardzo skuteczne hamowanie umożliwiają potężne tarcze hamulcowe. System wyboru trybu jazdy obejmuje tryb wyścigowy, który gwarantuje wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. Sportowe wyposażenie uzupełnia funkcja kontroli startu „launch control”, która jednocześnie zapewnia optymalną trakcję podczas przyspieszania i dba o dostarczenie do kół maksymalnej siły napędowej oraz pomaga w utrzymaniu stabilności samochodu. Układ stabilizacji toru jazdy ESC można dezaktywować.

Za napęd odpowiada czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI o mocy 300 KM. Dzięki seryjnemu napędowi 4Motion maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm trafia do czterech kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty