W niespełna dwa lata od powołania przez PKN Orlen pierwszego polskiego
zespołu w prestiżowej serii Porsche Supercup, VERVA Racing Team dołączyła do czołówki zespołów wyścigowych kończąc swój drugi sezon w pucharze na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej kierowców i 4. miejscu w rankingu zespołów.
W sezonie 2011 barwy polskiego zespołu w Porsche Supercup reprezentowali Kuba Giermaziak i Słowak Stefan Rosina, którzy wzięli udział w 11 wyścigach na torach Formuły 1 w Europie i w Azji. W trakcie sezonu ekipa VERVA Racing Team czterokrotnie stawała na podium zajmując trzeci stopień w Barcelonie i drugi na Nurburgring oraz wygrywając dwa wyścigi - przy okazji Grand Prix Węgier i Grand Prix Belgii.
-"Ekipa VERVA Racing Team pokazała, że Polacy potrafią z powodzeniem rywalizować z najlepszymi kierowcami w swojej kategorii. Nasz zespół niezwykle dynamicznie zbudował swoją pozycję wśród międzynarodowych teamów i jest już załogą, z którą rywale muszą się poważnie liczyć. Bardzo nas cieszy tak szybki awans. W czasie nieobecności Roberta Kubicy na torach F1 w tym sezonie, zespół VERVA Racing w biało-czerwonych barwach i z widocznym napisem Polska na samochodach Porsche ambitnie walczył o punkty i emocje dla Polaków, dając nam wielokrotnie powody do dumy - mówił Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN Orlen S.A.
-"Plan dla zespołu w naszym drugim sezonie w Porsche Supercup to była pierwsza piątka. Moim osobistym celem było miejsce na podium. Sezon był bardzo emocjonujący i o wynik trzeba było walczyć do końca. Dopiero teraz widzę, jakie znaczenie miały te wszystkie punkty zdobywane w każdym wyścigu. Bardzo się cieszę, że pokazaliśmy, na co nas stać! Niebagatelną rolę w sukcesie zespołu pełnił nasz sponsor PKN ORLEN, który stworzył nam tak profesjonalne warunki do treningów i startów. To dzięki tym wszystkim testom i przygotowaniom udało się nam osiągnąć zadawalający wynik sportowy. Energii do działania dodawała nam też sympatia i wsparcie kibiców" - tłumaczył Kuba Giermaziak.
"W przyszłym sezonie poprzeczka zostanie podniesiona jeszcze wyżej, bo
naszym głównym celem w Porsche Supercup będzie walka o zwycięstwo. W planach są także kolejne testy bolidem GP2 i w którymś z zespołów Formuły 1. Na razie nie chcę jednak zdradzać szczegółów, bo więcej będzie wiadomo na po nowym roku"- dodał tajemniczo Giermaziak.
Zdaniem szefów koncernu, projekt zespołu wyścigowego okazał się nie tylko dużym sukcesem sportowym, ale i marketingowym. Cele pozasportowe stawiane przed projektem zostały zrealizowane również z nawiązką. Skuteczność komunikacyjna VERVA Racing Team potwierdzona jest wskaźnikami zainteresowania oraz oglądalności w mediach. Blisko 70% kibiców sportów motorowych interesuje się Porsche Supercup, a ponad połowa zna zespół VERVA Racing Team. Biorąc pod uwagę, że jeszcze dwa lata temu mało kto wiedział cokolwiek o tej serii wyścigowej, jest to wynik imponujący. Jeszcze lepiej wygląda rozpoznawalność marki VERVA, która między innymi dzięki projektowi stała się najlepiej znaną marką paliw wzbogacanych. Projekt zaowocował również wysokim wskaźnikiem utożsamienia marki VERVA z luksusową marką samochodów sportowych Porsche.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?