Giulietta na 100-lecie Alfy Romeo

Tomasz Szmandra
Nowy model Alfy Romeo idzie śladami Fiata Bravo – ma być nie tylko ładny i szybki, ale także wygodny i praktyczny. W polskich salonach pojawi się już czerwcu.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra


Nowy model Alfy Romeo idzie śladami Fiata Bravo- ma być nie tylko ładny i szybki, ale także wygodny i praktyczny. W polskich salonach pojawi się już czerwcu.

Alfa Romeo Giulietta nawiązuje do samochodu, który był przebojem na rynkach europejskich w latach 50-tych XX wieku. Nowy model  ma zastąpić cieszącą się dużą popularnością Alfę 147, która zdobyła tytuł Samochodu Roku 2001 i stanowić mocny akcent tegorocznych obchodów 100-lecia marki.  

Giuliettę zbudowano na całkowicie nowej płycie podłogowej o nazwie Compact. Została ona w ten sposób zaprojektowana, aby spełnić połączyć tradycyjne cechy modeli tej marki - szybkość i bardzo dobre własności jezdne z funkcjonalnością i komfortem podróży.

Wygląd auta wyraźnie nawiązuje do mniejszego MiTo. Opływowa linia nadwozia z ukrytymi klamkami tylnych drzwi, trójkątna atrapa chłodnicy z logo marki, reflektory są charakterystyczne dla samochodów tej marki. Oświetlenie uzupełniono o lampy do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. Wymiary Alfy to: 435 cm długości, 180 cm szerokości i 146 cm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 263 cm.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Sposób rozplanowania wnętrza jest diametralnie inny niż w modelu 147. Zamiast niewielkiej, zwartej konsoli środkowej zamontowano tutaj obszerniejszą tablicę rozdzielczą z czytelnymi zegarami, wskaźnikami i  przyciskami.  Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza sprawia korzystne wrażenie. Wszędzie widać dbałość włoskich konstruktorów o szczegóły.

Jak przystało na Alfę Romeo, dobrze wyprofilowane fotele stanowią idealne połączenie komfortu i sportowego stylu. Zapewniają one dobre trzymanie tułowia na zakrętach, a równocześnie - nawet przy dłuższych trasach - nie narażają jadących na dyskomfort.

Dzięki montowanemu seryjnie systemowi Alfa DNA (zastosowanemu wcześniej w MiTo) można skonfigurować zachowanie pojazdu w zależności od stylu jazdy kierowcy lub warunków drogowych. Przełącznik umieszczony za drążkiem zmiany biegów pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy tego systemu (Dynamic, Normal i All Weather), który zmienia parametry pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2, oraz funkcjonowania systemu kontroli trakcji (VDC).

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

W pewnym prowadzeniu auta, zwłaszcza przy dużej prędkości, pomaga także dobrze zestrojone tylne zawieszenie wielowahczowe, które sprawia, że Giulietta porusza się niemal jak przyklejona do nawierzchni.

Pod maską tego modelu mogą pracować 4 silniki turbo: dwa benzynowe - 1.4TB/120 KM i 1.4TB MultiAir/170 KM oraz dwie jednostki Diesla typu MultiJet drugiej generacji - 1.6 JTDM/105 KM oraz 2.0 JTDM/170 KM. Dodatkowo dla ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde przygotowano silnik o pojemności 1750 cm3, który rozwija moc 235 KM. Bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny wariator faz rozrządu i system, który eliminuje tzw. turbodziurę sprawia, że jego parametry są porównywalne lub lepsze od znacznie większych jednostek.

Alfa Romeo Giulietta będzie oferowana w dwóch wersjach wyposażenia Progression i Distinctive, oraz dwóch dodatkowych pakietach Sport i Comfort. W podstawowej odmianie Progression oprócz systemu Alfa DNA, znajdzie się 6 poduszek powietrznych, tylne zagłówki z systemem antiwiplash (system chroniący głowę i kręgosłup), klimatyzacja, 16-calowe koła, elektryczne sterowane szyby oraz komputer pokładowy.

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

Dla bardziej wymagających przygotowano pakiety Sport i Premium. Ten pierwszy obejmuje m.in. obręcze z lekkich stopów 17- lub 18- calowe, spojlery, sportowe pedały i sportowe fotele pokryte skórą. Natomiast pakiet Premium zawiera dodatkowo reflektory Bi-xenonowe z funkcją AFS, system Blue&Me z funkcją Bluetooth, port USB i odtwarzacz MP3, tylne czujniki parkowania, zewnętrzne lusterka składane elektrycznie i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.

Alfa Romeo Giulietta trafi do Polski pod koniec czerwca. Na razie znane są więc ceny jedynie z Włoch i Niemiec, gdzie podstawowa wersja 1.4 MTB/120 KM kosztuje 19 900 euro, czyli ok. 78 tys. zł.

**więcej zdjęć Alfy Romeo Giulietta w

naszej galerii

**

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty