Głowa nie wchodzi do BMW. Felieton Iwaszkiewicza

Jerzy Iwaszkiewicz
Rok minął szybko. Jak oblicza dokładny jak zawsze Instytut Samar, w roku 2014 sprzedano 338 458 nowych samochodów, prawie 40 tysięcy więcej aniżeli w roku poprzednim. Od pięciu lat liderem na rynku jest Skoda (przeszło 40 tysięcy sprzedanych samochodów) przed Volkswagenem, Toyotą, Oplem i Fordem. Klaudyna Gorzan ze Skody zmieniła z radości fryzjera, co wpłynęło na dalsze umocnienie marki. Dalekie 13 miejsca zajmuje w rankingu sprzedaży Fiat, ale ciągle obiecuje, że będzie jednak produkował samochody. Nowa Alfa Romeo Giulia ma być gotowa na wiosnę i to, jak zapewniają, w tym roku.
Jerzy Iwaszkiewicz / Fot. Bartek Syta Polskapresse
Jerzy Iwaszkiewicz / Fot. Bartek Syta Polskapresse

Najczęściej kupowanymi samochodami w ubiegłym roku były Skody Octavia i Fabia przed Fordem Focusem, nowym Volkswagenem Golfem i Toyotą Auris. Toyota zapowiada, że za rok produkować będzie auta napędzane wodorem. Nie bardzo wiadomo jak to się dzieje, ale  największy wzrost na rynku – 24% notowany jest w klasie samochodów Premium, czyli w pełnym luksusie. Polak – jak często piszemy – wcale nie chce być bogaty, chce być tylko bogatszy od sąsiada i aby było widać kupuje BMW chociaż w nowym modelu X6 prawie w ogóle nie ma miejsca, a jak ktoś ma trochę większą głowę, to też się nie mieści. Najwięcej w luksusie sprzedaje się właśnie BMW (7,1 tys.), Audi (6,1 tys.) oraz Mercedesów, Volvo i Lexusów. BMW X6  kosztuje 487 tysięcy złotych (słownie czterysta osiemdziesiąt siedem tysięcy) ale za to pokazywany był w Teatrze Wielkim. Wydano z tej okazji piękny koncert i grał na trąbce Tomasz Stańko. Przyjęcie odbyło się na zapleczu sceny, które jest ogromne, większe niż rynek Starego Miasta.

Rok minął też pod znakiem paru sytuacji bezsensownych. Dalej obowiązują tysiące pytań przy egzaminie na prawo jazdy i prawie nikt zdaje. Jest to bezsens. Ludzie przestają kupować samochody, bo po co im samochody jak nie mogą zdać prawa jazdy. Posłowie debatowali z kolei kto ma być ważniejszy na pasach – człowiek czy samochód, ale póki co, przepisy nie zostały zmienione. W Polsce, jak często piszemy, ginie najwięcej pieszych w całej Unii Europejskiej. Policyjny radiowóz zabił młodego człowieka na pasach. Spieszyli się do awantury w barze, jakby nie można było chwilę poczekać. W Skandynawii – przypomnijmy – jeżeli kierowca wjedzie na pasy, na których jest pieszy, to natychmiast zabierają mu prawo jazdy.

Polska motoryzacja rozwija się szybko ale bez sensu. Wszędzie stoją radary, ale nie ze względów bezpieczeństwa, tylko aby kosić mandaty. Wybudowano  przeszło 3 tysiące kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu, Polska coraz szybciej wjeżdża do Europy, ale jednocześnie w dowolnej ilości i bez przeszkód można sprowadzać każdy złom z zagranicy, bez amortyzatorów i hamulców, a potem giną ludzie, szybko i nie wiadomo dlaczego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty