Golf Sportsvan przenosi koncepcję Golfa Plusa w przyszłość

(ip)
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Nowym Golfem Sportsvanem Volkswagen kontynuuje w 2014 roku swoją ofensywę modeli kompaktowych. Jesienią 2012 roku zadebiutowała siódma generacja Golfa, w 2013 roku pojawił się nowy Golf Variant, modele 4MOTION z napędem na wszystkie koła oraz sportowe ikony Golf GTI, Golf GTD i Golf R. Spektrum wariantów uzupełnił wiosną tego roku e-Golf z napędem elektrycznym. Zanim jesienią na rynku dostępny będzie Golf GTE – pierwszy model z systemem hybrydowym plug-in, do segmentu kompaktowych vanów dołączył właśnie Golf Sportsvan.

Następca cieszącego się dużym powodzeniem Golfa Plusa (tylko w Niemczech sprzedanych zostało ponad 500.000

Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen

egzemplarzy) posiada wysokiej jakości wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji (tylna kanapa przesuwana o 180 mm) oraz bagażnik o pojemności maksymalnie 1.520 litrów.

Nowe jest nie tylko nadwozie i wnętrze, lecz także spektrum jednostek napędowych. Nowe silniki są seryjnie wyposażone w system Start-Stop i wraz z innymi modyfikacjami czynią Golfa Sportsvana nawet o 20 procent oszczędniejszym, niż odpowiednie warianty jego poprzednika.

Cztery silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc 63 kW/85 KM, 81 kW/110 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Spektrum silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem obejmuje jednostki o mocy 81 kW/110 KM i 110 kW/150 KM. Wszystkie silniki poza TSI 63 kW mogą być opcjonalnie połączone z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DSG.

Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen

O efektywności nowych silników świadczy na przykład Golf Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion Technology o mocy 110 KM: zużywa on tylko 3,9 l/100 km (emisja CO2 101 g/km). W Niemczech można już zamawiać specjalną wersję BlueMotion z modyfikacjami aerodynamicznymi i oponami zoptymalizowanymi pod kątem oporów toczenia – Golf Sportsvan BlueMotion zużywa zaledwie 3,6 l/100 km (emisja CO2 95 g/km).

Sportowy, kompaktowy van. Pod względem technicznym Golf Sportsvan opiera się na modułowej platformie podłogowej MQB, co pozwoliło na wprowadzenie wyraźnych zmian w porównaniu z poprzednikiem. Proporcje Golfa Sportsvana są teraz znacznie bardziej dynamiczne, przedni zwis jest krótszy, a rozstaw osi większy. Innowacyjna lekka konstrukcja umożliwiła obniżenie masy, nawet o 90 kg.

Dzięki MQB możliwa była również optymalizacja układu podzespołów, co poprawiło właściwości użytkowe. Kierowca i pasażer mogą korzystać z zalet podwyższonej pozycji siedzącej. Duży wpływ na poprawioną ergonomię ma zaprojektowany od nowa,

Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen

wyraźnie podzielony kokpit.

Koniec martwego pola widzenia. Wszechstronny Sportsvan stanowi połączenie auta kompaktowego i vana, oferując więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu.

Golf Sportsvan wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy wspomagające, należy do nich – zastosowany po raz pierwszy w Golfie – system Blind Spot Sensor z systemem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Podczas jazdy Blind Spot Sensor ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje także pojazdy zbliżające się z boku i ostrzega kierowcę. W przypadku grożącej kolizji system automatycznie zainicjuje hamowanie.

Golf Sportsvan Fot: Volkswagen
Golf Sportsvan Fot: Volkswagen

Innowacyjne systemy wspomagające. Volkswagen oferuje w Golfie Sportsvanie wiele nowoczesnych systemów wspomagających, jak na przykład: elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, innowacyjny progresywny układ kierowniczy, adaptacyjną regulację zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, seryjny hamulec multikolizyjny Multi Collision Brake, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system proaktywnej ochrony pasażerów, funkcję regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcję wyboru profilu jazdy, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist i asystenta parkowania Park Assist.

Nowa generacja systemów radiowych i nawigacyjnych (najbardziej zaawansowany wariant to Discover Pro z hotspotem WLAN) oraz 400-watowy system nagłaśniający Dynaudio Excite z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (w konsoli głównej) wprowadzają do wnętrza udoskonalony świat Infotainment. Nie można też zapomnieć o nowych mobilnych usługach online, jak Google Earth™, Google Street View™ i informacje drogowe online.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty