Wszystko
o samochodach

Porady / Opony

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Nowa opona już na rynku

Data publikacji: Autor: Grzegorz Maciejewski

Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z  doskonałymi parametrami prowadzenia.

Fot. Goodyear Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z doskonałymi parametrami prowadzenia.

Właśnie debiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) - Goodyear  Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując najnowocześniejszą, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametrów hamowania na mokrej nawierzchni i prowadzenia na suchej, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z  doskonałymi parametrami prowadzenia.

Fot. GoodyearKluczem do wszechstronności nowego produktu Goodyear ma być dopracowana mieszanka, która ma zapewnić dobre osiągi na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie trwałości oraz zachowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo podczas hamowania zwiększyć się ma powierzchnia styku opony z drogą, dzięki czemu przyczepność ogumienia ma wzrosnąć do poziomów zwykle kojarzonych z oponami wyścigowymi. Ma się to bezpośredni przełozyć na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 4% w porównaniu z Eagle F1 Asymmetric 31.

Zobacz także: Tak wygląda nowy SUV Mazdy

Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się rynku produktów Ultra High Performance (UHP). Od 2012 roku, jego coroczny wzrost – w rozmiarze od 17 cali – utrzymuje się na poziomie 8,3%, przy czym wzrost popytu na opony UHP w Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wynoszący od 18% do 25% rocznie od roku 2012, potwierdza znaczenie opony Eagle F1 Asymmetric 5 na rynku2. Warto jeszcze podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22% łącznej sprzedaży opon letnich. Przewiduje się również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z 17,5% do 18,2% do roku 2023.

Nowa opona będzie dostępna w ponad 60 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek. Opona będzie dostosowana na obręcze o średnicy od 17 do 22 cali, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25. Ogumienie będzie też ofertowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli jak: Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium takich jak: Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z  doskonałymi parametrami prowadzenia.

Fot. Goodyear

Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z doskonałymi parametrami prowadzenia.

Fot. Goodyear

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości