Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Nowa opona już na rynku

Grzegorz Maciejewski
Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z  doskonałymi parametrami prowadzenia.Fot. Goodyear
Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z doskonałymi parametrami prowadzenia.Fot. Goodyear
Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z doskonałymi parametrami prowadzenia.

Właśnie debiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) - Goodyear  Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując najnowocześniejszą, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametrów hamowania na mokrej nawierzchni i prowadzenia na suchej, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z  doskonałymi parametrami prowadzenia.Fot.
Następczyni popularnej i wielokrotnie nagradzanej opony Eagle F1 Asymmetric 3 ma łączyć luksusowy komfort jazdy z doskonałymi parametrami prowadzenia.

Fot. Goodyear

Kluczem do wszechstronności nowego produktu Goodyear ma być dopracowana mieszanka, która ma zapewnić dobre osiągi na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie trwałości oraz zachowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo podczas hamowania zwiększyć się ma powierzchnia styku opony z drogą, dzięki czemu przyczepność ogumienia ma wzrosnąć do poziomów zwykle kojarzonych z oponami wyścigowymi. Ma się to bezpośredni przełozyć na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 4% w porównaniu z Eagle F1 Asymmetric 31.

Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się rynku produktów Ultra High Performance (UHP). Od 2012 roku, jego coroczny wzrost – w rozmiarze od 17 cali – utrzymuje się na poziomie 8,3%, przy czym wzrost popytu na opony UHP w Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wynoszący od 18% do 25% rocznie od roku 2012, potwierdza znaczenie opony Eagle F1 Asymmetric 5 na rynku2. Warto jeszcze podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22% łącznej sprzedaży opon letnich. Przewiduje się również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z 17,5% do 18,2% do roku 2023.

Nowa opona będzie dostępna w ponad 60 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek. Opona będzie dostosowana na obręcze o średnicy od 17 do 22 cali, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25. Ogumienie będzie też ofertowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli jak: Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium takich jak: Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty