Goodyear Eagle F1. Cztery nowe, wyczynowe opony na rynku

Grzegorz Maciejewski
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.Fot. Goodyear
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.Fot. Goodyear
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Opony o najwyższych osiągach - Ultra High Performance (UHP), tak naprawdę wyznaczają punkt odniesienia jeśli chodzi o parametry ogumienia. Tu nie ma miejsca na kompromisy, a koszt zakupu kompletu takiego ogumienia może być liczony nawet w dziesiątkach tysięcy złotych. Dlatego też każda pojawiająca się premiera jest dużym wydarzeniem i bacznie przygląda się jej konkurencja.

Tym razem amerykański Goodyear zaskoczył pokazując nie jedną, a od razu cztery nowości w tym segmencie.

Wzrosty

Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Fot. Goodyear

Ogumienia, zwłaszcza tak drogiego, nie produkuje się „na magazyn”. Jeśli jakiś koncern ma powody do wypuszczenia na rynek nowego modelu, to muszą być one poparte odpowiednimi statystykami. A te pokazują, że rynek produktów Ultra High Performance (UHP), jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się. Od 2012 roku, jego coroczny wzrost – w rozmiarze od 17 cali w górę – utrzymuje się na poziomie 8,3%, przy czym w  Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wzrosty te wynoszą od 18% do 25% rocznie!

Warto podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22% łącznej sprzedaży opon letnich. Producenci ogumienia przewidują również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z17,5% do 18,2% do roku 2023.

Co ciekawe, wzrasta także zainteresowanie produktami w klasie jeszcze do niedawna wręcz nieznanej, a mianowicie Ultra Ultra High Performance (UUHP).

Orzeł F1

Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Fot. Goodyear

Goodyear Eagle F1, to najbardziej znany model tej marki. Swoisty poziom odniesienia nie tylko dla innych opon z grupy, ale także dla innych opon występujących w klasie UHP.
W projektowaniu takich, cywilnych opon do samochodów osobowych, priorytety są dwa – hamowanie na mokrej nawierzchni i prowadzenie na suchej.

Kluczem do wszechstronności nowej Eagle F1Asymmetric 5 ma być wysoce dopracowana mieszanka, która ma zapewnić przewidywalność jej zachowań i reakcji na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie trwałości oraz bardzo dobre osiągi na suchej. Dodatkowo podczas hamowania ma zwiększać się powierzchnia styku opony z drogą, dzięki czemu przyczepność ogumienia ma wzrosnąć do poziomów zwykle kojarzonych z oponami wyścigowymi. Przekładać się to ma na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 4% w porównaniu z poprzedniczką – oponą Eagle F1 Asymmetric 3.

Inżynierowie wprowadzili także w nowej oponie optymalizację osiągów, polegającą na zmniejszeniu podatności bieżnika na odkształcenia podczas przenoszenia sił bocznych.  

Eagle F1 Asymmetric 5 będzie dostępna w ponad 60 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek, na obręcze o średnicy od 17” do 22”, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25.

Ogumienie będzie też oferowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli jak: Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium takich jak: Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

Do sportu
Coś, co jest jednak zaskakujące, to wprowadzenie przez Goodyear'a aż trzech nowych modeli opon w iście „królewskiej” klasie Ultra Ultra High Performance (UUHP) – Eagle F1 SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS.

Seria flagowych, wyczynowych opon SuperSport ma wykorzystywać wszystko to, co w ostatnim czasie pojawia się w nowych, innowacyjnych technologiach produkcji opon i ich mieszanki. Priorytety są dwa – skrócenie drogi hamowania i zapewnienie maksymalnych osiągów, zwłaszcza podczas jazdy na torze.

Eagle F1 SuperSport

Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Fot. Goodyear

Wykorzystuje wieloletnie doświadczenie Goodyear w sporcie. Sztywne żebra bieżnika mają zapewnić czułą reakcję na zmiany kierunku ruchu, a otwarty układ masywnych klocków zewnętrznych w części barkowej bieżnika ma dać pełną kontrolę podczas przenoszenia obciążeń w zakrętach.

Znacznie usztywniona ściana boczna ma poprawić prowadzenie bez niepotrzebnych kompromisów po stronie komfortu jazdy. Choć opona przeznaczona jest przede wszystkim na warunki suche, Goodyear rozwiązał problem zachowania na mokrej nawierzchni poprzez wykorzystanie kilku mieszanek. Zewnętrzne części bieżnika zostały zoptymalizowane pod kątem suchej nawierzchni, a trzy segmenty centralne dla nawierzchni mokrej. Dzięki temu kierowcy mogą w bezpieczny sposób ostrzej pokonywać zakręty na suchej drodze, a jednocześnie korzystać z wyjątkowo krótkiej drogi hamowania i doskonałego zachowania na mokrej nawierzchni.

Produkt będzie dostępny w 25 rozmiarach, na obręcze o średnicach od 18” do 21”, o szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 45 do 30. Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona dla mocnych hatchbacków, takich jak Volkswagen Golf GTI, szybkich limuzyn klasy premium jak Mercedes-AMG C63, oraz sportowych aut typu Porsche 911 Turbo.

Eagle F1 SuperSport R

Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Fot. Goodyear

Ma wyróżnić jeszcze wyższą przyczepnością i precyzją kierowania na torze i poza nim. To zasługa mieszanki o wysokim współczynniku tarcia, która ma zapewnić doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni. Z kolei mostki w wewnętrznym żebrze - w charakterystycznym układzie V - które ograniczają odkształcanie klocków bieżnika pod wpływem ekstremalnych sił bocznych, pozwalają zachować wyjątkową stabilność w zakrętach. Poprawę precyzji kierowania i zwiększenie reaktywności osiągnięto poprzez dalszą optymalizację powierzchni styku, która zapewnia bardziej równomierny rozkład ciśnienia.
Eagle F1 SuperSport R będzie dostępna w 10 rozmiarach, na obręcze o średnicach od 18” do 21”, szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 25 do 40. Eagle F1 SuperSport R opracowano dla samochodów o ultra wysokich sportowych osiągach, jak np.: Volkswagen Golf Clubsport, BMW M4 CS i Porsche 911 GT3.

Eagle F1 SuperSport RS

Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport
Na rynku debiutują właśnie aż 4 nowe opony marki Goodyear. Wszystkie w „topowych” wyczynowych wersjach Eagle F1: Asymmetric 5, SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Każdy miłośnik wysokich osiągów i dużych prędkości znajdzie coś dla siebie.

Fot. Goodyear

To najbardziej wyścigowa opona w gamie opon o najwyższych osiągach Goodyear.  Przewidziana przede wszystkim na tor a jednocześnie dopuszczona do ruchu drogowego. Wysoce wyspecjalizowana mieszanka ma zapewnić najwyższą przyczepność i osiągi na suchej nawierzchni. W kwietniu wchodzą na rynek pierwsze rozmiary tego modelu dedykowane dla Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS –  265/35 ZR20 i 325/30 ZR21.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty