Wszystko
o samochodach

Porady / Naprawy

Grzechy mechaników. TOP 10 najczęściej popełnianych błędów

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

Fot. Jakub Mielniczak Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

1. Koła/ogumienie

Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

Fot. Jakub MielniczakWymiana opon to rutynowa czynność, którą wielu z nas zleca dwa razy do roku. To, że warsztaty mają zazwyczaj duże doświadczenie w obsłudze ogumienia, nie eliminuje możliwości popełnienia błędów. Do najczęstszych należą uszkodzenie stopki opony lub jej opasania podczas montażu, najczęściej spowodowane użyciem narzędzia niedostosowanego do jej rozmiaru albo konstrukcji (np. w przypadku opon runflat). Taka usterka może się objawić trudnościami z wyważeniem koła, albo rozwarstwieniem opony, które zacznie postępować kilka dni po montażu. Kolejnym często popełnianym błędem jest zbyt mocne przykręcenie śrub trzymających koła. Warsztaty chcąc oszczędzić czas, używają klucza udarowego ustawionego na pełną moc. Tymczasem powinien on być wykorzystany tylko do wstępnego przykręcenia śrub. Ostateczne ich dociągnięcie należy wykonać za pomocą odpowiednio ustawionego klucza dynamometrycznego. Użycie wyłącznie tego pierwszego skutkuje trudnościami z wymianą koła w warunkach drogowych, a w niektórych przypadkach zerwaniem gwintu oraz uszkodzeniem samych śrub. Nieostrożność przy demontażu opony może łatwo doprowadzić do zniszczenia czujników ciśnienia w oponach (TPMS)DO, które najczęściej są zamontowane przy wentylach.

Zobacz także: Prawo jazdy. Kategoria B i ciągnięcie przyczepy

2. Złe podnoszenie samochodu

Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

Fot. Jakub MielniczakKażde auto ma wyznaczone przez producenta punkty podnoszenia. Najczęściej po dwa na każdym progu. Bezwzględnie należy z nich korzystać przy czynnościach obsługowych wymagających uniesienia auta. Złe podstawienie podnośnika może mieć kilka negatywnych skutków - wgięcie progów lub uszkodzenie innych elementów nadwozia, a w ekstremalnych przypadkach samochód może spaść na ziemię. Myślicie, że to niemożliwe? Internet jest pełny filmików ilustrujących taką sytuację.

 

 

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

 

 3. Złe podłączenie akumulatora

Przy wielu pracach, nie tylko elektrycznych, zaleca się odłączenie akumulatora. Ma to zapobiec przypadkowym zwarciom i uszkodzeniom instalacji. Uszkodzić ją można jednak także błędnie (odwrotnie) podłączając akumulator. Mimo tego, że producenci samochodów i akumulatorów starają się zapobiec takim błędom - m.in. przez odpowiednie oznaczanie przewodu plusowego i masowego, oraz stosowanie klem o różnej średnicy - są one popełniane. Jakie niosą skutki? Od uszkodzenia regulatora napięcia w alternatorze począwszy na poważniejszych awariach elektroniki auta skończywszy. To może drogo kosztować!

Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

Fot. Jakub Mielniczak

Oddając samochód do warsztatu, liczymy na to, że zostaną tam rozwiązane trapiące nasze auto problemy, dzięki czemu powróci ono do pełnej sprawności. Niestety, czasem okazuje się, że zamiast poprawy, nic się nie zmienia, albo co gorsza przy odbiorze samochodu inne rzeczy okazują się popsute. Oto dziesięć najczęstszych grzechów popełnianych przez mechaników.

Fot. Jakub Mielniczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mechanicy kradną oszukują zamieniają części (gość)

    Byłem świadkiem w serwisie Toyoty w Piasecznie zamienili akumulator na moich oczach... kiedyś było głośno o tym warsztacie jak to podrobili kluczyki do Lexusa ... każdemu mechanikowi trzeba patrzeć na ręce

  • rek (gość)

    autor ma rację, trzeba uważać, oszukują!

  • Tomek (gość)

    A ja miałem inny problem z kołami, którego tu nie opisaliście po prostu jedno koło zostało lekko dokręcone i zaczęło latać na szczęście się nie odkręciło i od tamtego czasu, gdy wyjeżdżam z warsztatu, a było coś robione przy samochodzie co wymagało odkręcenia kół zawsze sprawdza czy koło są dość mocno dokręcone.

  • Klaudia (gość)

    Mój mąż sam wymienia opony, nie ufa mechanikom w tych kwestiach. Ostatnio zamówił opony na logistykaopon.pl. Mają tam duży wybór opon i korzystne ceny.

  • Natalia (gość)

    Mój mąż też zmienia sam koła. kupił opony na logistykaopon.pl i przysłali mu niby nowe ale wyprodukowane dawno temu. Do tego obsługa beznadziejna.

  • mark (gość)

    z tą logistykaopon.com mogę tylko potwierdzić, beznadzieja, dobrze,że się tu przypomnieli, może ktoś uniknie problemu..

  • vladek (gość)

    Trzeba mechanikom patrzeć na ręce bo jak tylko sie trafi okazja to okantują. Za wszystko chce faktury żeby potem reklamować w razie czego i nie załatwiać na słowo honoru. Części oe delphi sam sobie na necie zamawiam bo taniej wychodzi a do warsztatu jade tylko na wymiane.

  • Bobi (gość)

    Jak nie macie zaufania do swoich mechanikow to wasz problem .

  • ANIEL (gość)

    Błagam was w tymkraju polowa mechaników nie wie co w ogóle robi, zwłaszcza dotyczy to tzw. francuzów czyli francuskich modeli, które wymagają odpowiedniego traktowania. Ja mam sprawdzony serwis na Grunwaldzkiej w Gdańsku i jest to jak dotąd niezawodny RING.

  • Kamyk (gość)

    Nie polecam sklepu logistykaopon.pl! Sprzedają zleżakowane opony! Pomimo kontaktu ze sklepem w celu ustalenia daty opon i otrzymaniu odpowiedzi " na dzień dzisiejszy opony są z 2018r" założyłem zamoeiezamna 4Micheliny- w efekcie przyjechały z 2016r po dwochtygodniach ! Jako że kupiłem je na firmę nie mialem mozliwosci zwrotu. Po kontakcie konsultantka że sklepu tłumaczyła się że podała stan opon na dzien zapytania a realizowali w innym terminie więc i opony się zmienily! Co mnie obchodzi kiedy oni to realizuja? Zakup był w dniu zapytania wiecpowinni wyslac opony "świeże" a nie zlezakowane.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości