Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Gwarancja

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Krzysztof Szymczak: Gwarancja podstawowa (mechaniczna) zwykłe trwa 2 lub 3 lata. Gwarancja na korozję perforacyjną Mercedesów wynosi 2 lata, Skody – 6 lat, a Volkswagenów – 12 lat. W okresie obowiązywania gwarancji producent powinien naprawić wady fabryczne samochodu.

Nowy samochód objęty jest gwarancją. W okresie jej obowiązywania producent powinien naprawić wady fabryczne występujące w aucie.

 Fot. Krzysztof Szymczak: Gwarancja podstawowa (mechaniczna) zwyk³e trwa 2 lub 3 lata. Gwarancja na korozjê perforacyjn± Mercedesów wynosi 2 lata, Skody – 6 lat, a Volkswagenów – 12 lat.

Umowa gwarancyjna, podpisywana w momencie zakupu pojazdu, wskazuje gwaranta (udzielającego gwarancji), przedmiot gwarancji (samochód), oraz komu udzielana jest gwarancja.

 

Zawiera także warunki, jakie muszą spełnić właściciel i sprzedający, aby jej obowiązywanie nie zostało przerwane. W przypadku właściciela chodzi najczęściej o wykonywanie przeglądów gwarancyjnych we wskazanych terminach oraz dokonywanie ich jedynie w autoryzowanych serwisach z wykorzystaniem oryginalnych części zamiennych. Jeśli chodzi o sprzedającego, to do jego obowiązków należą np. prawidłowe wypełnienie świadectwa gwarancyjnego czy też poinformowanie klienta o warunkach gwarancji.

 

W umowie określone są również: termin odpowiedzialności producenta, sposób załatwiania reklamacji oraz zakres gwarancji.

 

Oprócz tzw. gwarancji podstawowej, obejmującej podzespoły mechaniczne, producenci wyróżniają najczęściej gwarancję na powłokę lakierową i gwarancję na korozję perforacyjną. W przypadku aut różnych marek terminy obowiązywania tych gwarancji są inne. Jeśli chodzi o gwarancje podstawową i na powłokę lakierniczą okresy ważności nie odbiegają zbytnio od siebie i wynoszą 2 – 3 lata. Znaczące różnice występują w przypadku gwarancji na korozję perforacyjną. Tutaj rozbieżności sięgają nawet 10 lat. Co ciekawe – producenci znani na rynku z wysokiej jakości produkowanych aut wcale nie oferują najdłuższego okresu gwarancji. Mercedes-Benz i Volvo zapewniają gwarancję na perforację zaledwie na 2 lata, podczas gdy większość producentów na 12 lat.

  

Marka

Gwarancja podstawowa (mechaniczna) w latach

Gwarancja na powłokę lakierową w latach

Gwarancja na korozję perforacyjną w latach

Audi

2

3

12

Alfa Romeo

2

3

8

BMW

2 + 1 rok uznaniowa

3

12

Chevrolet

3 lub 100 tys. km

3

12

Citroen

2

3

12

Daewoo

Lanos 3 lub 100 tys. km

Matiz 2

3

 

3

6

 

6

Fiat

2

3

8

Stilo 12

Ford

2

-

12

Honda

3 lub 100 tys. km

3

6

Hyundai

3

3

6

Kia

3 lub 100 tys. km

Opirus 5

3

Opirus 5

3

Opirus 5

Lancia

2

3

8

Lexus

3 lub 100 tys. km

6

12

Mazda

3 lub 100 tys. km

3

12

Mercedes-Benz

2

2

2

Mitsubishi

3

3

6

Colt 12

Nissan

3 lub 100 tys. km

3

12

Terano, Patrol 6

Opel

2

6

12

Peugeot

2

6

12

Renault

2

6

12

Seat

2

3

Alhambra 2

12

Alhambra 6

Skoda

2

Superb 3

3

10

Suzuki

3 lub 100 tys. km

1

12

Jimny i Grand Vitara 6

 

Toyota

3

3

12

Subaru

3 lub 100 tys. km

6

12

Volkswagen

2

3

12

Volvo

2

2

2

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • tomek (gość)

    Ostatnio te gwarancje to fikcja = chwyt marketingowy.

  • Behemon (gość)

    Citroen na powłoke lakierniczą oferuje 6 lat. JEDNAK--->>>Ptaszek zrobił kupkę na lakier (pomimo, że je codziennie zmywam) uszkodziła się jego warstwa do pierwszej warstwy podkładu (auto ma 6 mcy). I co? I to, że CITROEN nie usuwa takich usterek gdyż to jest uszkodzenie, które nie podlega gwarancji. GRATULUJĘ takiej polityki.

  • skorpion (gość)

    Serwis Skoda Groblewski Jr Sopot z certyfikatem jakości TUV-6 razy naprawiał tą samą usterkę, bezskutecznie. Po każdej wizycie w serwisie przybywało usterek porysowano lakier na wszystkich drzwiach, przebito oponę, uszkodzono lakier obręczy aluminiowych, poplamiono tapicerkę tłuszczami, silnik napełniono olejem do minimalnego poziomu, kasując za pełny serwis . Co jest warta gwarancja Skody, jej przedstawicielstwo i certyfikat jakości TUV, gdy praw swoich muszę dochodzić w sądzie?

  • indian (gość)

    Jedno jest pewne gwarancja jest wtedy dobra jak się nie ma problemów z samochodem, a jeśli autko się psuje to i problemy z gwarancją są.Sam miałem praktykę w serwisie opla, tam jest tylko taka różnica że się płaci w tysiącach złotych a znają się tylko na wymianie olejów itp.Poważniejsze roboty mają gdzieś.A przekręty jakie są.Haha.Jedna rada oddając samochód czy to na przegląd czy na naprawę trzeba stać przy nich i ich pilnować,w innym przypadku możemy odebrać pojazd z wymienionymi dobrymi częsciami na gorsze, porysowane różne elementy itp.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości