Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Gwarancji czar

Data publikacji: Autor: (pan)

Zbliżająca się (1 maja 2004 r.) chwila wejścia Polski do UE sprawia, że europejskie koncerny motoryzacyjne podejmują decyzję o wydłużeniu gwarancji na swoje auta do dwóch lat.


Zbliżająca się (1 maja 2004 r.) chwila wejścia Polski do UE sprawia, że europejskie koncerny motoryzacyjne podejmują decyzję o wydłużeniu gwarancji na swoje auta do dwóch lat.

Od wczoraj Peugeot Polska sprzedaje swoje samochody z 2-letnią gwarancją producenta bez limitu przebiegu. Podobną zasadę 2 listopada wprowadził Citroen. Jednak pierwszy z europejskich firm obecnych w Polsce był Opel, który daje taką gwarancję już od ponad roku. 1 stycznia 2003 r. podobną decyzję podjął Fiat. Od 1 września wszystkie modele Renault są objęte 2-letnią gwarancją mechaniczną producenta. Wcześniej, 1 stycznia, wprowadziły 2-letnią gwarancję na fabrycznie nowe samochody Volkswagen, Seat i Skoda.

Europejscy producenci gonią tym samym Azjatów. Wielu polskich klientów sporą wagę przywiązuje do przedłużonej - w stosunku do konkurentów - gwarancji. Gdy nabywca zaciąga wysoki kredyt na zakup nowego samochodu, chce mieć świadomość, że pojazd będzie niezawodny (lub bezpłatnie naprawiany) przez pierwsze lata eksploatacji. Dzięki temu popularność zdobyły w Polsce auta koreańskie. Trzyletnią gwarancję (lub do 100 tys. przejechanych kilometrów) od dawna mają produkty japońskich firm. Przypomnę tylko, że kilka lat temu Toyota sprzedawała swoją corollę z 5-letnią gwarancją. Także Nissan - goniąc japońskiego sąsiada - przez czas jakiś sprzedawał almerę według takich zasad. My, klienci, możemy się z takiego pojedynku tylko cieszyć.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości