Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Harley-Davidson BA Peashooter

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Gdy mówimy Harley-Davidson, myślimy układ cylindrów V2, jednak w historii tej marki produkowane były maszyny napędzane również silnikami jednocylindrowymi.

W 1926 roku w ofercie Harleya-Davidsona pojawiły się pierwsze jednocylindrowce.

W sprzedaży były modele z rozrządem dolnozaworowym lub bardziej sportowe górnozaworowe. Pojemność silnika, która była mierzona w calach nazywano powszechnie "dwudziestką jedynką". Charakterystyczny dźwięk wydobywający się z wydechu otrzymał nazwę "Peashooter" (Dmuchawka). Pod względem podwozia oba modele nie różniły się między sobą. Zastosowano nowy typ ramy, który był mocniejszy i niższy od stosowanych w innych modelach.
Przy średnicy cylindra 73 mm i skoku tłoka 82 mm silnik osiągał moc 8 KM przy 4000 obr./min.

Motocykl ważący 114 kg osiągał prędkość 88,5 km/h. Za pośrednictwem przekładni łańcuchowej silnik współpracował z trójstopniową skrzynią biegów.

Oferowano dwie wersje dolnozaworowego modelu. Wydanie A, to motocykl z zapłonem iskrowym. Wersja B z zapłonem bateryjnym miała bogatsze wyposażenie elektryczne. Górnozaworowy model bliźniaczy dysponował mocą 12 KM przy 4000 obr./min. i osiągał prędkość 97 km/h. Podobnie jak w przypadku dolnozaworowca, istniały dwie wersje: AA z zapłonem iskrownikowym i BA z zapłonem bateryjnym. Produkcja jednocylindrówek spod znaku H-D trwała do 1934 roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości