Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 35946 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord

Data publikacji: Autor: Paweł Sobulski

 Accord to niezawodność, japońska precyzja, interesująca stylistyka.

Przejdź do: Wrażenia z jazdy

Accord to bardzo lubiany przez kierowców model hondy. Niezawodność, japońska precyzja, interesująca stylistyka - to wszystko sprawia, że accord plasuje się w czołówce sprzedawanych aut w segmencie D. Wkrótce wkroczy na rynek już szósta generacja hondy accord. Konkurencja jest duża na tym rynku i aby pozyskać klientów, honda stara się być o krok do przodu niż inni.

Nadwozie
Początkowo accord będzie dostępny w wersji czterodrzwiowej, ale w najbliższej przyszłości firma planuje wypuścić model pięciodrzwiowy. Zasadnicza różnica miedzy starym i nowym accordem to wymiary nadwozia i jego stylistyka. Długość całkowita zmniejszyła się o 90 mm, rozstaw osi jest krótszy o 50 mm. Poszerzenie nadwozia o 30 mm spowodowało zwiększenie rozstawu kół przednich o 20 mm, a tylnych o 24 mm. Nadwozie jest wyższe o 50 mm. Na szczęście nie zmniejszyła się ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Zmiana proporcji accorda spowodowała, że sylwetka jest zwarta, a profil boczny, jak mówią konstruktorzy – odzwierciedla siłę wewnętrzną. Jak zawsze w przypadku hondy, auto cechuje dyskretna elegancja podkreślona prostym wlotem powietrza, jak zawsze ze stylizowaną literą "H", znakiem firmowym Hondy.

CZYTAJ TAKŻE

Honda Accord (1998 - 2002)

Honda Accord kontra Toyota Avensis



Wnętrze

Wnętrze auta jest świetnie wytłumione najnowszymi materiałami głuszącymi i antywibracyjnymi. Konstruktorzy chcieli, by pasażer czuł się w samochodzie jak w kokonie, zrelaksowany i odizolowany od otoczenia. Elegancka, dwukolorowa tapicerka, wygodne fotele o bogatszym niż dotychczas stopniu regulacji, ergonomiczna deska rozdzielcza z czytelnymi wskaźnikami oraz drewnopodobna wykładzina wnętrza w wyższych wersjach sprawiają, że czujemy się jak w aucie klasy E. Tablica wskaźników zdominowana jest przez centralnie umieszczony szybkościomierz. Po lewej stronie znajduje się obrotomierz, zaś po prawej wskaźniki temperatury i paliwa. Wskaźniki podświetlane bursztynowym światłem wręcz koją oczy. Zamontowany jest ciekłokrystaliczny licznik kilometrów i licznik dzienny. Zegary w wersji Type R są białe. Dźwignie i gałki są niezwykle wygodne w obsłudze. Tytanowa gałka zmiany biegów w Type R sprawia, że odnosimy wrażenie prowadzenia kosmicznego auta. Pasażerowie mają dla siebie więcej miejsca, choć wydawałoby się, że powinno być go mniej, skoro zmniejszył się rozstaw osi i skróciła się długość całkowita. Większy też jest bagażnik, którego objętość 427 l może usatysfakcjonować chyba każdego. Większość materiałów użyta do wykonania elementów wnętrza nadaje się do powtórnego przetworzenia. Deska rozdzielcza produkowana jest z polipropylenu i poddaje się całkowicie recyklingowi, co jest pionierskim rozwiązaniem na skalę światową. W ogóle Honda podniosła wtórny przerób samochodu z 85 do 90%.



Silnik

Nowy accord ma montowane silniki benzynowe o pojemności 1,6; 1,8; 2,0; 2,2 litra. Wszystkie silniki spełniają wymagania czystości spalin planowanej normy EU 2000, a silniki 2,0 i 2,2 spełniają wszystkie wymagania wspomnianej normy , która ma zacząć obowiązywać od 2000 roku.
Silnik 1,8 o mocy 136 KM ma znakomite osiągi. W poprzednim accordzie szczyt momentu obrotowego – 158 Nm przypadał na 4200 obr./min. Tu jego maksymalna wartość wynosi 175 Nm. 90% jego wartości można już osiągnąć przy  2200 obr./min. Niestety, okupione jest to większym zużyciem paliwa. Auto wyposażone w taki silnik rozwija prędkość maksymalną 205 km/h przy ręcznej skrzyni biegów, a 195 km /h w przypadku automatycznej. Nowy accord od 0 do 100km/h przyspiesza w 10,4 s, gdy jego poprzednia wersja potrzebowała 11,3 s. Natomiast przy automatycznej skrzyni czas spadł z 13,5 do 11,3 s.
Silnik 2,0 również jest bardziej dynamiczny w porównaniu z jego poprzednikiem. Osiąga wyższą moc 147 KM i większy moment obrorowy 184 Nm. Szybkość maksymalna wynosi 210 dla manualnej skrzyni, a 200 przy automacie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 9,9 s (manual), 10,9 s (automat). Zużycie paliwa na 100 km w ruchu miejskim wynosi 11,6 l, a na trasie 7,02 l. Jeżeli zamontowana jest automatyczna skrzynia biegów, oczywiście zużycie benzyny będzie większe – 12,84 l w mieście, 7,18 l na 100 km w cyklu drogowym. Silnik 2,2 montowany w hondzie accord Type R osiąga bardzo wysoką moc. Moc maksymalna tego silnika wynosi 212 KM przy 7 200 obr./min. Moment obrotowy 215 przy 6700 obr./min. Imponujące są osiągi samochodu z takim silnikiem. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 7,2 s, a szybkość maksymalna – 228 km/h. Zużycie paliwa jest relatywnie niskie i wynosi w cyklu miejskim 13,52 l/ 100 km; drogowym – 7,83 l/100 km, a zużycie średnie 9,93l /100 km.



Podwozie

Przednie i tylne zawieszenie mocowane jest do ram pomocniczych. W nowej rodzinie accordów zastosowano całkowicie nowe, wielodrążkowe zawieszenie tylne, co zapewnia płynną i stabilną jazdę, niezawodne działanie oraz zajmuje mniej miejsca (co jak już wspomniałem, wpłynęło na większe wnętrze dla pasażerów oraz większy bagażnik). Zmodyfikowanie przedniego zawieszenia na podwójnych wahaczach poprzecznych zmniejszyło podsterowność auta i poprawiła się jego przyczepność. Układ wspomagania kierownicy poprawiono tak, że kierowca ma lepsze wyczucie drogi.
We wszystkich modelach montowany jest system ABS oraz elektroniczny rozdział hamowania EBD poprawiający bezpieczeństwo i efektywność hamowania.



Wrażenia z jazdy

Komfort odczuwalny jest tuż po zajęciu miejsca za kierownicą. Fotele wręcz otulają całe ciało. Nie ma problemów z uruchamianiem wszelkich funkcji – wszystkie przełączniki i gałki mają znakomicie dopracowany kształt. Wskaźniki są bardzo czytelne – nie błądzimy po nich wzrokiem od samego początku. Testowane modele miały zamontowany system nawigacji Honda, znakomicie spełniający swoje zadanie, co pozwoliło skupić się tylko na jeździe. Auto jest bardzo ciche. Bardzo dobrze wytłumiony jest hałas silnika oraz wszelkie inne z otoczenia. Accord wspaniale trzyma się drogi, nawet przy karkołomnych próbach wchodzenia w ostre zakręty na śliskiej nawierzchni. Pozostaje tylko czekać, kiedy pojawi się na naszym rynku i ile będzie kosztował.
Przedstawiciele Honda Motor Poland zapewniają, że pierwsze egzemplarze zobaczymy na początku przyszłego roku.

więcej zdjęć Hondy Accord w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł