Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37005 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord (1998 - 2004)

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Fot: Honda Model Accord zawsze był nowoczesnym i zaawansowanym technicznie samochodem. Ale to tylko jeden z wielu jego atutów.



Fot. Honda Charakterystyczną cechą Accorda szóstej generacji jest jego europeizacja. Model zaprojektowano w Europie, z myślą o mieszkańcach Starego Kontynentu, a produkcję powierzono europejskim zakładom (Swindon w Wielkiej Brytanii). Premiera Accorda IV odbiła się szerokim echem w świecie motoryzacji, ze względu na pewną niezwykle oryginalną cechę. Nie była ona jednak związana ani z bryłą nadwozia - ciekawą ale raczej tradycyjną w kształtach, ani z wyglądem wnętrza - dobrze wykończonego i przestronnego, ale również pozbawionego ekstrawagancji. Zaskakujący był fakt, że samochód skrócono w stosunku do poprzednika aż o 90 mm. To rzadkość, bo nowe auta przeważnie „rosną”. Zmniejszenie długości nadwozia nie pogorszyło walorów użytkowych Accorda. Wręcz przeciwnie. Przestrzeń o długości 4600 mm zagospodarowano efektywniej, wydłużając przedział pasażerski o 45 mm i poszerzając o 25 mm. Wysokość wzrosła o 20 mm. Z kolei w bagażniku przybyło aż 20 l wolnej przestrzeni (430 l).

W efekcie uzyskano atrakcyjny z wyglądu i funkcjonalny samochód, który pod blachami nadwozia skrywa wyrafinowaną technikę. Znajdziemy w nim nie tylko aluminiowe korpusy silników i szesnastozaworowe głowice, ale również zmienne fazy rozrządu (VTEC), kolektory ssące o zmiennej długości oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne. Z jednej strony użytkownik ma z tego konkretne korzyści (dobra dynamika, niskie zużycie paliwa, znakomite prowadzenie), z drugiej zaś musi zadbać o dobry serwis i części zamienne odpowiedniej jakości. W przypadku Accorda tanie zamienniki raczej nie wchodzą w rachubę, podobnie jak odwiedziny w podrzędnych warsztatach. Trzeba tego przestrzegać, by jazda Accordem sprawiała przyjemność i nie pustoszyła portfela.



CZYTAJ TAKŻE
Honda Accord Type-S

Honda Accord 2.2 i-CTDi



Silniki

Honda Accord szóstej generacji „wystartowała” z czterema silnikami benzynowymi. Każdy z nich miał cztery cylindry i szesnastozaworową głowicę. Najsłabszy 1.6 dysponował mocą 116 KM, kolejny 1.8 był o 20 KM mocniejszy (136 KM) a dwulitrówka dawała do dyspozycji kierowcy 147 KM. Fot. Honda Benzynowy 2.2 o mocy 212 KM zarezerwowano dla sportowej wersji Type-R. W 2001 r. przy okazji modernizacji w gamie silników pojawił się czterocylindrowy, benzynowy 2.3 z szesnastozaworową głowicą, dysponujący mocą 154 KM. Przeciętnym użytkownikom z czystym sumieniem można polecić podstawową jednostkę napędową. W codziennej eksploatacji sprawdza się nieźle, ale nie jest szczególnie oszczędna. Lepiej wypada pod tym względem odmiana 1.8 16V. Zapewnia lepsze osiągi a zużywa mniej paliwa. Ten silnik, ze względu na znacznie wyższy moment obrotowy, znacznie lepiej radzi sobie na niskich i średnich obrotach z ważącym ponad 1300 kg Accordem. Nie wymaga tak częstego wykorzystywania wysokich obrotów. Nad sensem kupowania wersji 2.0 16V trzeba się poważnie zastanowić. Osiągi są niewiele lepsze niż w 1.8 16V a zużycie paliwa znacząco wyższe. Podobnie wygląda sytuacja z silnikiem 2.3 16V. Wersja 212-konna to propozycja dla kierowców ze sportową żyłką. Trzeba jednak zaznaczyć, że mimo sportowego charakteru wersja Type-R nie sprawia żadnych problemów w codziennych podróżach. Silnik jest elastyczny, pracuje miękko i spokojnie w całym zakresie obrotów, nie ma wyraźnej granicy, od której stawałby się szczególnie narowisty. Kierowca nie musi się zbytnio pilnować przy operowaniu pedałem „gazu”. Równomierna charakterystyka 212-konnego silnika 2.2 16V daje ten komfort, że Type-R może jeździć bez problemu jak zwykły samochód, a „na rozkaz kierowcy” pokazać prawdziwy, sportowy pazur.

Eksploatacja

Honda Accord nie jest samochodem tanim w utrzymaniu. Zaawansowanie technologiczne tego modelu wymusza odwiedziny w dobrych warsztatach i kupowanie części zamiennych dobrej jakości. Ale nie potrzeba ich wiele, bo awarie są w nim rzadkością. Fit. Honda W rankingach niezawodności TÜV Accord VI zajmuje wysokie lokaty, bliskie pierwszej dziesiątki. Najmniej kłopotów sprawiają silniki, pracują praktycznie bezawaryjnie i osiągają przebiegi liczone w setkach tysięcy kilometrów. Gorzej z zawieszeniami, które na dziurawych, polskich drogach co jakiś czas wymagają ingerencji mechanika. Z przodu najmniej trwałe są sworznie wahaczy i łączniki stabilizatora. Z tyłu szybko zużywają się amortyzatory. Wielowahaczowe zawieszenie tylne wymaga poza tym dbałości o zbieżność. Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe i tarcze. Czasami dochodzi do zatarcia tłoczków w tylnych zaciskach hamulcowych. Słabe punkty ma także instalacja elektryczna. Może zawodzić system sterowania klimatyzacją a w starszych egzemplarzach pojawiają się kłopoty z układem zapłonowym. Nie stanowi problemu korozja nadwozia. Karoserię dobrze zabezpieczono przed rdzą. Chętniej koroduje za to układ wydechowy. Poza tym czasami pojawiają się w nim nieszczelności w miejscach łączenia elementów.

Ważniejsze daty

1975 – Accord I
Fot: Honda
1981 – Accord II
Fot: Honda
1985 – Accord III
Fot: Honda
1989 – Accord IV
Fot: Honda
1993 – Accord V
Fot: Honda
1998 – Accord VI, nadwozie typu sedan 4d i hatchback 5d
Fot: Honda
2000 – niewielka modernizacja (zmieniona atrapa chłodnicy, białe wstawki w kloszach tylnych lamp)
Fot: Honda
2002 – Accord VII
Fot: Honda
2004 – zakończenie produkcji Accorda szóstej generacji

Zalety

+ Wysoka niezawodność i trwałość
+ Dynamiczne silniki
+ Znakomite własności jezdne
+ Bardzo dobra jakość wykonania
+ Przestronne wnętrze

Wady


- mały wybór silników
- wysoka cena zakupu
- wysokie koszty eksploatacji

Wybrane dane techniczne

Wersja silnikowa
(benzynowe)
Poj. skok. (cm3 ) Moc maks. (KM)) Maks. moment obr. (Nm) Prędkość maks. (km/h) Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) Zużycie paliwa wg. EU szosa / miasto (l/100km)
1.6 16V 1590 116 140 195 12,2 8,2
1.8 16V 1850 136 175 210 10,0 7,9
2.0 16V 1997 147 184 215 9,9 8,6
2.2 16V 2157 212 215 233 7,2 9,6
2.3 16V 2254 154 206 212 9,8 8,8

Podsumowanie Fot: Honda

Honda Accord szóstej generacji to samochód godny polecenia. Obok nowoczesnej techniki, zapewniającej dobre osiągi i znakomite własności jezdne, można liczyć w tym modelu na nienaganną jakość wykonania, wysoki komfort jazdy i niską awaryjność. Ale nowoczesność, niezawodność i wygoda kosztują. W przypadku Accorda dotyczy to nie tylko cen egzemplarzy używanych, ale również kosztów eksploatacyjnych. Kto chce oszczędzać na obsłudze tego samochodu, niech lepiej zmieni obiekt zainteresowań. Zaniedbania serwisowe doprowadzą do technicznej degradacji konstrukcji, a przywrócenie jej pełnej sprawności może okazać się niezwykle kosztowne.


więcej zdjęć Hondy Accord w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • astraltm

    Po pierwsze zdjęcia Accorda po 93 roku dotyczą tylko modeli amerykańskich. Nie ma żadnego zdjęcia samochodu przygotowanego na rynek europejski lub w Europie produkowanego. Po drugie: Accord 6. generacji był produkowany od 1998-2002 (przynajmniej jego europejska wersja) a od 2003 roku wszedł do produkcji nowszy model, który był już montowany w Japonii (spowodu spadku jakości modeli wytwarzanych w Anglii).

  • slawek (gość)

    mój accord ma 250 tyś.km po polskich drogach i amortyzatory z tyłu mają sprawność 79%...

  • Michal (gość)

    accord to przerelkamowany szajs. psuje sie jak kazde inne auto i nie warto inwestowac i kupowac takiego szajsu !!! odradzam kazdemu

  • GOŚĆ (gość)

    ...przereklamowana jest twoja opinia a jeśli kupiłeś szajs to świadczy o tym że ktoś cie wydymał...

  • gziniak (gość)

    3.0 v6 hondowskie rzadzi raz honda zawsze honda!!!!!!!!!!

  • Wieniu (gość)

    Potwierdzam 3.0 V6 na zawsze Honda i nic więcej!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Accord opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł