Honda Accord

PRO
Honda postanowiła nieco szybciej odświeżyć swój model w klasie średniej.

Poprzednia generacja Accorda była produkowana zaledwie cztery lata. Choć to niezbyt wiele, w tym czasie konkurenci zrobili wyraźne postępy.By za nimi nadążyć, Pierwszym zauważalnym elementem jest rezygnacja z praktycznego, ale mało eleganckiego nadwozia typu liftback. W sprzedaży początkowo pojawi się czterodrzwiowa wersja nadwozia. Nieco później dołączy odmiana kombi - Tourer. Sedan zagości w polskich salonach sprzedaży prawdopodobnie w marcu, a kombi miesiąc później.
Nowy Accord jest w porównaniu z poprzednikiem o 7 cm dłuższy, 2 cm wyższy i 1 cm szerszy. Linią nadwozia samochód przypomina teraz większy model Legend. Sportowy charakter udało się osiągnąć dzięki wąskim reflektorom i tylnym lampom, zachodzącym na boki nadwozia. Widać tutaj wiele podobieństw do innych pojazdów z kraju Kwitnącej Wiśni. Honda będzie bowiem musiała sprostać konkurencji w postaci nowej Mazdy 6. Piękne nadwozie cieszy nie tylko oko - klinowata sylwetka ma doskonały współczynnik oporu powietrza, zaledwie 0,26. Wewnątrz zainstalowano duże i czytelne, podświetlane czerwonym światłem zegary. Na środkowej konsoli odwzorowano kształt atrapy chłodnicy, radio i pokrętła nawiewu i regulacji temperatury są wysoko, dostęp do nich jest bardzo łatwy.
Pod maską zamontowano nowe silniki benzynowe o pojemności 2,0 (155 KM) i 2,4 l (190 KM). Maksymalny moment obrotowy uzyskują one, typowo dla Hondy, wysoko, przy 4500 obr./min. Ale dzięki zmiennym fazom rozrządu elastyczność ma być lepsza niż można się spodziewać. W późniejszym okresie pojawi się także wysokoprężna jednostka napędowa. Niestety, z oferty wycofana zostanie sportowa wersja modelu Accord - Type-R. Prawdopodobnie ze względów jakościowych produkcja nowego Accorda przeniesiona została z Anglii do Japonii. Z jednej strony tylko się cieszyć, auto będzie na pewno lepiej wykonane, z drugiej martwi wysokie, 35-procentowe cło, które obowiązuje na auta spoza UE. Tym samym bezpośrednim konkurentem cenowym po raz kolejny stanie się Mazda 6. Produkowane w Europie - Toyota Avensis i Nissan Primera - będą zapewne znacznie tańsze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty