Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36218 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord

Data publikacji: Autor: PRO

Honda postanowiła nieco szybciej odświeżyć swój model w klasie średniej.

Poprzednia generacja Accorda była produkowana zaledwie cztery lata. Choć to niezbyt wiele, w tym czasie konkurenci zrobili wyraźne postępy.

By za nimi nadążyć, Pierwszym zauważalnym elementem jest rezygnacja z praktycznego, ale mało eleganckiego nadwozia typu liftback. W sprzedaży początkowo pojawi się czterodrzwiowa wersja nadwozia. Nieco później dołączy odmiana kombi - Tourer. Sedan zagości w polskich salonach sprzedaży prawdopodobnie w marcu, a kombi miesiąc później.

Nowy Accord jest w porównaniu z poprzednikiem o 7 cm dłuższy, 2 cm wyższy i 1 cm szerszy. Linią nadwozia samochód przypomina teraz większy model Legend. Sportowy charakter udało się osiągnąć dzięki wąskim reflektorom i tylnym lampom, zachodzącym na boki nadwozia. Widać tutaj wiele podobieństw do innych pojazdów z kraju Kwitnącej Wiśni. Honda będzie bowiem musiała sprostać konkurencji w postaci nowej Mazdy 6. Piękne nadwozie cieszy nie tylko oko – klinowata sylwetka ma doskonały współczynnik oporu powietrza, zaledwie 0,26. Wewnątrz zainstalowano duże i czytelne, podświetlane czerwonym światłem zegary. Na środkowej konsoli odwzorowano kształt atrapy chłodnicy, radio i pokrętła nawiewu i regulacji temperatury są wysoko, dostęp do nich jest bardzo łatwy.

Pod maską zamontowano nowe silniki benzynowe o pojemności 2,0 (155 KM) i 2,4 l (190 KM). Maksymalny moment obrotowy uzyskują one, typowo dla Hondy, wysoko, przy 4500 obr./min. Ale dzięki zmiennym fazom rozrządu elastyczność ma być lepsza niż można się spodziewać. W późniejszym okresie pojawi się także wysokoprężna jednostka napędowa. Niestety, z oferty wycofana zostanie sportowa wersja modelu Accord – Type-R. Prawdopodobnie ze względów jakościowych produkcja nowego Accorda przeniesiona została z Anglii do Japonii. Z jednej strony tylko się cieszyć, auto będzie na pewno lepiej wykonane, z drugiej martwi wysokie, 35-procentowe cło, które obowiązuje na auta spoza UE. Tym samym bezpośrednim konkurentem cenowym po raz kolejny stanie się Mazda 6. Produkowane w Europie - Toyota Avensis i Nissan Primera – będą zapewne znacznie tańsze.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł