Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36070 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord

Data publikacji: Autor: pim

 Nowa generacja hondy accord będzie przestronniejsza, bardziej elegancka i pewnie w Polsce dużo droższa, bo produkcja z Anglii ma być przeniesiona do Japonii.

Nowa honda accord jest tylko o kilka centymetrów większa od obecnej. Ma ten sam rozstaw osi i takie samo, choć zmodyfikowane zawieszenie, co wskazuje, że mamy do czynienia z gruntowną modernizacją i głębokim liftingiem, a nie nowym od podstaw samochodem.

Nadzieje, jakie wiąże Honda z siódmą generacją limuzyny accord widać choćby po jej specyfikacji - nie będzie pięciodrzwiowego nadwozia, tylko konserwatywniejszy, czterodrzwiowy sedan, nie będzie także silników mniejszych niż 2 litry. Koncern chce tym samochodem zaatakować górną strefę segmentu D - limuzyn i pojazdów korporacyjnych.

Ten segment jest uznawany za dość konserwatywny. Honda jednak stara się zaakcentować swój sportowy image - widać to po proporcjach i linii nadwozia czy wykroju świateł.

Do sportowej nuty w stylizacji będą pasować osiągi samochodu. Na początku sprzedaży będą oferowane dwa silniki benzynowe: dwulitrowy o mocy 155 KM (maks. moment obrotowy 190 Nm) i silnik o pojemności 2,2 l i mocy 190 KM (maks. moment obr. 220 Nm). Słabszy silnik będzie współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, a silniejszy z sześciobiegową. Do obu dostępna będzie pięciobiegowa skrzynia automatyczna.

Silnik dwulitrowy ma być dostępny także w wersjach econo i komfort. Zmienione przełożenia skrzyni biegów i ustawienia elektroniki sterującej silnikiem mają zapewnić tym silnikom mniejsze zużycie paliwa. Oczywiście kosztem osiągów.

Pod koniec 2003 do sprzedaży ma wejść także wersja z silnikiem wysokoprężnym. Będzie to pierwszy diesel opracowany przez Hondę.

Zawieszenie ma zapewnić maksymalnie dobre trzymanie się drogi. Podobnie, jak w obecnym modelu, zastosowano z przodu podwójne wahacze, a z tyłu układ pięciowahaczowy. Swoje wielowahaczowe systemy Honda wzoruje na rozwiązaniach sprawdzanych w Formule 1.

W wyposażeniu ma być m. in. dwustrefowa klimatyzacja (z wyjątkiem wersji z silnikami econo i komfort), wycieraczki z czujnikiem deszczu, nawigacja satelitarna, radio z odtwarzaczem CD, a także 4, a w niektórych wersjach 6 poduszek powietrznych.

Samochód ma debiutować podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu, ale do sprzedaży w Europie trafi na początku przyszłego roku.

Wnętrze hondy accord ma sprawiać konserwatywne wrażenie, ale ma także kilka elementów, które mają zainteresować klientów wymagających nieco fantazji i sportowego charakteru. Zaliczyć do nich można np. metaliczne opaski na obszytym skórą kole kierownicy.

Przede wszystkim jednak sportowego charakteru dodają wnętrzu nakładki na tapicerce drzwi i konsoli środkowej, które mają imitować włókna węglowe, wykorzystywane w wyczynowych bolidach. Ciekawy jest także sam układ środkowej konsoli z zaokrągloną, jakby uśmiechniętą częścią dolną.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł