Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Honda Accord

Data publikacji: Autor: Leszek Mielczarek

 Limuzyna Hondy to prawdziwy "rodzynek" na giełdach.

Accord nie należy do samochodów rzucających się w oczy, jednak spośród limuzyn klasy średniej wyróżnia się wysoką niezawodnością. Auto cieszy się znakomitą opinią zarówno wśród użytkowników, jak i w statystykach usterkowości.

Pojazdy szóstej generacji, których produkcję rozpoczęto w 1998 roku, wydają się interesującą propozycją również z uwagi na bogate wyposażenie (ABS, dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja, centralny zamek, elektryczne szyby) oraz staranne wykończenie wnętrza przy użyciu materiałów ponadprzeciętnej jakości. W 2001 roku samochód przeszedł modernizację stylistyczną.

Do napędu aut sprzedawanych na polskim rynku wykorzystano trzy benzynowe jednostki napędowe: 1.8 (136), 2.0 (147 KM) i 2.2 (212 KM). Ta ostatnia montowana była w sportowym modelu type-R - niestety, szanse zakupu tego auta na rynku wtórnym są porównywalne z trafieniem szóstki w totka.

CZYTAJ TAKŻE

Honda Accord kontra Toyota Avensis

Honda Accord - wrażenia z jazdy


Najsłabszy z silników benzynowych pozwala rozpędzić hondę do setki w 10,4 sekundy i jechać z prędkością maksymalną 205 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,9 litra na 100 kilometrów. Jednostka 2.0 spala o 0,7 litra więcej, ale zapewnia nieco lepsze osiągi (0-100 km/h w 9,9 s. i V. max. 215 km/h).

Okresy pomiędzy przeglądami japoński koncern określił na 15 tys. km lub rok. Po przejechaniu dystansu 120 tys. km należy wymienić pasek rozrządu. Warto zaznaczyć, iż przedwczesne zerwania tego elementu nie zdarzają się. W przypadku silników accorda brakuje również innych, charakterystycznych usterek, na które mogliby uskarżać się kierowcy.

W starciu z dziurawymi drogami, po ok. 60-70 tys. km, nie wytrzymują gumy przedniego stabilizatora. Ich wymiana nie wiąże się jednak z dużym wydatkiem (cena kompletu: 65 zł).

O modelu accord mówi Janusz Żukowski, kierownik serwisu w ASO Hondy w Katowicach
- Jeśli chodzi o niezawodność, limuzyna japońskiego koncernu, która produkowana jest w Wielkiej Brytanii, zasługuje na najwyższe noty. Każdy, kto kupuje u nas samochód, zamiast numeru pomocy drogowej otrzymuje numer mojego służbowego telefonu komórkowego - jeszcze nie zdarzyło się, abym został ściągnięty do pojazdu unieruchomionego na drodze wskutek awarii.
Na rynku pojazdów używanych accordy szóstej generacji sprzedają się "na pniu". Za auto z 1999 roku trzeba zapłacić ok. 47-48 tys. zł, z 2000 roku - 52-54 tys. zł. Jeśli zechcemy zostać właścicielami rocznej hondy, będziemy musieli wyłożyć ok. 64 tys. zł.

Ceny części zamiennych w ASO
- przednie klocki hamulcowe - 477 zł;
- przednie tarcze hamulcowe (kpl.) - 1296 zł;
- tłumik końcowy - 1453 zł;
- reflektor przedni - 570 zł;
- błotnik przedni - 742 zł;
- szyba w przednich drzwiach - 306 zł;
- filtr powietrza - 97 zł;
- filtr oleju - 51 zł.



Zalety

- dynamiczne i oszczędne silniki
- bogate wyposażenie
- wygląd reprezentacyjnej limuzyny
- staranne wykończenie
- pewne zachowanie na drodze



Wady

- mała liczba aut oferowanych na rynku wtórnym
- w zasadzie tylko dwie dostępne jednostki napędowe
- wysokie ceny części zamiennych

więcej zdjęć Hondy Accord w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Accord opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł