Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Honda Accord

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

 Samochody Honda zawsze uchodziły za solidne i pełne nowinek motoryzacyjnych. Tak jest jeszcze dziś. Wiele rozwiązań zastosowanych w samochodach wyścigowych znalazło się w Hondzie Accord.
Dobrze utrzymaną Hondę Accord można kupić
na giełdzie za 30 tys. zł.
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Na wielkim rynku używanych samochodów Accordy wyróżniają się wśród innych aut średniej klasy, chociaż konkurencja depcze, po piętach. Według badań brytyjskich, samochód ten został zaliczony do grupy najbezpieczniejszych na świecie.

Produkcję nowoczesnych i niezawodnych Accordów rozpoczęto w japońskim koncernie Honda w 1985 r. Auta szybko znalazły uznanie na całym świecie. Po kilku modernizacjach produkowane są do dziś. Na rynek europejski trafiają z brytyjskiej wytwórni Hondy w Swindon.

Od kilku lat popyt na nowe Hondy Accord utrzymuje się na niezłym poziomie i ma tendencje wzrostu. Są to auta prestiżowe, bogato wyposażone. Najtańszy nowy Accord z dwulitrowym silnikiem o mocy 155 KM kosztuje 89 900 zł, to wysoka cena, jak na auto średniej klasy.

Na giełdzie
Honda nie jest marką szczególnie liczną na giełdzie samochodowej w Pruszczu. Każdej niedzieli wybierać można wśród kilku "Civików", roczników młodszych i starszych. Rzadziej trafia się Accord lub Prelude. Od czasu do czasu pojawiają się podziwiane, sportowe CRX. Wszystkie one najczęściej zostały sprowadzone zza zachodniej granicy. Kupowane w krajowych salonach Hondy należą do rzadkości. Hondy cieszą się dobrą opinią, chociaż nie są tanie, dopóki się nie zestarzeją. Przełomowy moment następuje po około 8 latach eksploatacji. W tym czasie ich cena drastycznie spada z powodu dość drogich części, braku tanich zamienników i kosztownych ewentualnych napraw. Podobne tendencje widać wyraźnie we wszystkich samochodach japońskich. Francuskie i włoskie auta starzeją się trochę szybciej, ale na początku są dużo tańsze i skok cenowy spowodowany zużyciem po latach eksploatacji nie jest już taki wielki. Kupując ośmioletniego Accorda, bezwypadkowego i w miarę przyzwoicie eksploatowanego, mamy duży procent pewności, że auto nie będzie wymagać zbyt wielu napraw i będzie dobrze spisywać się podczas jazdy. Koszty eksploatacji będą jednak dość wysokie biorąc pod uwagę zużycie paliwa i bieżące wymiany zużytych elementów. Jest to cena, jaką trzeba zapłacić za prestiż. Odsprzedanie Accorda na wtórnym rynku też nie jest łatwe. Trzeba zauważyć, że Accord w ciągu 6 lat eksploatacji traci około 70 proc. ceny, jaką pierwszy właściciel zapłacił w salonie Hondy.

Bogato wyposażone
Wojciech Różniewski z Kwidzyna sprzedawał na pruszczańskiej giełdzie sześcioletnią Hondę Accord. Wystawił cenę wywoławczą 33 tys. zł i nie był skory do ustępstw. Auto posiadało silnik o poj 2,2 i mocy 150 KM. Podobnie jak wszystkie Accordy, było bogato wyposażone. Miało klimatyzację, ABS, i wszelkie drobniejsze udogodnienia. Na liczniku można było odczytać przebieg 150 tys. km, co na nowoczesny samochód nie jest zbyt wiele. Kierowca miał książkę serwisową w języku niemieckim, świadczącą o przebiegu w kolejnych latach, wymianach oleju, pasków rozrządu i klocków hamulcowych oraz usuwaniu nielicznych usterek.

Z salonu i bezwypadkowy
- Do niedawna auto było serwisowane w autoryzowanej stacji obsługi, ale przekonałem się, że zaprzyjaźniony mechanik jest tańszy i również godny zaufania - powiedział Wojciech Różniewski. - Zrezygnowałem więc z droższych przeglądów. Hondę eksploatowałem przez ponad 2 lata i w zasadzie nic się w niej nie psuło. Wymienić trzeba było tylko pasek rozrządu. Silnik i mechanizmy aż kipią od elektroniki, ale to wszystko wykonane jest tak solidnie, że wytrzymuje przez wiele lat. Trzeba koniecznie pochwalić doskonałe zawieszenie i wyciszone wnętrze, nawet podczas szybkiej jazdy. Silnik słychać, ale powietrze opływające samochód nie hałasuje. Nie wiem, czemu kierowcy boją się Hond. Części są nieco droższe, ale też dużo trwalsze niż w innych markach. Od połowy lat osiemdziesiątych przekonałem się do japońskich samochodów, że nie interesują mnie inne marki. Są one wygodne, niezawodne i doskonale się prowadzą. Taki też jest sprzedawany Accord. Oprócz prestiżu nadaje się idealnie na częste dalekie wyjazdy. Moim następnym samochodem też będzie Honda. Nie wiem tylko, który z modeli.

Ceny części (w zł)
Zderzak przedni 1120
Reflektor 805
Kom. 2 łańcuszki rozrządu 330
Łożysko piast przed. koła 500
Klocki hamulcowe przód 350
Tarcza hamulca przód 390
Filtr oleju 55
Filtr powietrza 90
Amortyzator przód 540
Końcówka drążka kierow. 200
Pióro wycieraczki 60

Zalety i wady

  • Niezawodny, trwały silnik i inne mechanizmy
  • Komfortowe zawieszenie
  • Łatwe prowadzenie
  • Przestronne, dobrze zaplanowane wnętrze
  • Staranne wykonanie wnętrza i całego auta
  • Wysoka cena samochodu
  • Stosunkowo głośny silnik
  • Kosztowne części i serwis
  • Duży spadek ceny każdego roku

 


Dane techniczne Honda Accord 2,2 150 KM

Wymiary (mm) 4685 x 1720 x 1380
Rozstaw osi (mm) 2720
Rozstaw kół (mm) 1475 przód, 1480 tył
Masa własna (kg) 1375
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1880
Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry
Pojemność i moc (ccm/KM) 2156/150
Stopień sprężenia 9,3
Hamulce tarczowe, przednie wentylowane, ABS
Zawieszenie przód podwójny wahacz poprze., amortyzator i stabilizator poprze.
Zawieszenie tył oś wielowahaczowa, amortyzator i stabilizator poprzeczny
Rozpędzanie 0-100 km/h (sek.) 9
Prędkość maksymalna (km/h) 210
Zużycie paliwa przy 100 km/h (l) 8,5
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) 10,6

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości